
Digitálna distribúcia hier sa stáva stále využívanejšou hráčmi a vďaka lákavým ponukám na víkendové zľavy sa niet čomu čudovať. Komunita okolo Steamu je skutočne obrovská, podľa Valve je aktívnych viac než 25 miliónov účtov, ktorých počet stále rastie. Len v decembri sa zaregistrovalo 2.5 milióna nových užívateľov.
Dôvodom je nutnosť registrácie multiplayeru Modern Warfare 2 prostredníctvom Steamu. Aj vďaka tomuto hitu sa priemerný počet mesačne odohraných minút vyšplhal na 13 miliárd! Ďalším obľúbeným projektom je Left 4 Dead 2.
Steam sa stáva obrovskou šancou pre menšie vývojárske tímy. Postupne sa začínajú presadzovať i nezávislé štúdia, ktoré ponúkajú svoje projekty hráčom za malý peniaz a vďaka obľúbenosti Steamu majú o propagáciu postarané. Navyše majú tvorcovia istotu omnoho väčšieho podielu z predaja svojich hier, než by sa k nim dostali hráči vo forme krabicovej verzie v obchodoch – ak by sa ich samozrejme niektorí z vydavateľov chopil. Ohromné portfólio ponúkaných projektov a stále rozšírenejšie aktivácie prostredníctvom Steamu robia tento digitálny kanál pre PC hráča nutnosť.
Nie všetci si ho však pochvaľujú a považujú ho za zbytočný. Navzdory tomu, že je Steam digitálnou platformou, sú ceny niektorých projektov vyššie ako pri krabicových verziách a často sú európske ceny nastavené nie práve prívetivo. Steam však navzdory tomu ukazuje cestu, ktorou by sa distribúcia PC hier mohla uberať. Do budúcnosti plánuje Valve spustiť komplexnejší model Steam Cloud.
Zdroj: Shacknews