BRATISLAVA 29. januára (SITA) -
Orange deklaruje svojim potenciálnym zákazníkom polovičné ceny volaní oproti konkurenčnému T-Comu a zároveň aj sekundovú tarifikáciu hneď po prvej sekunde. Ako na piatkovej tlačovej konferencii Orangeu uviedol jeho generálny riaditeľ Pavol Lančarič, cena je v časoch krízy jedným z najdôležitejších faktorov, ktoré na trhu pôsobia. Preto si myslí, že polovičná zľava v kombinácii so sekundovou tarfikáciou od prvej sekundy je pre zákazníkov zaujímavá.
Aktivita Orangeu na poli domácej linky nie je podľa šéfa Orangeu ničím novým, prvé pokusy urobil operátor už v roku 2003. "My sme sa nikdy nesnažili byť len výlučne mobilným hráčom," uviedol šéf Orangeu. Podľa prieskumu, ktorý pre Orange uskutočnila prieskumná agentúra 2Muse, využíva na Slovensku pevné linky stále približne 44 percent domácností. Takmer tri štvrtiny z viac ako 830 tis. užívateľov podľa prieskumu neplánujú pevnú linku zrušiť. Ako Lančarič povedal, trh má teda stále veľký potenciál.

Nová ponuka domácej linky od Orangeu je dostupná na celom území Slovenska, pretože funguje na báze mobilnej siete a zároveň aj na optickej sieti operátora. Všetky volacie programy obsahujú rovnaký počet predplatených minút, prinášajú rovnaké minútové ceny nad paušál, sú rozdelené podľa rovnakej prevádzky a definujú rovnaké časy a smery volania na bezplatné volania. Pri zmene operátora sa zákazníci nemusia zriecť svojho telefónneho čísla. Umožňuje to fixná prenositeľnosť, ktorá funguje rovnako ako systém mobilnej prenositeľnosti.
Majiteľom 100 % akcií spoločnosti Orange Slovensko je skupina France Telecom prostredníctvom Atlas Services Belgicko. Za prvé tri štvrťroky roka 2009 dosiahla skupina France Telecom výnosy 38,1 mld. eur. K 30. septembru 2009 dosiahol celkový počet zákazníkov v 32 krajinách sveta takmer 190 mil., z ktorých 128,8 mil. využívalo mobilné služby a 13,4 mil. wirokopásmový internet. Orange Slovensko pokrýva svojim signálom 99,6 % populácie a vyše 90 % územia Slovenska. Spoločnosť Orange Slovensko dosiahla k 30. septembru minulého roka celkové výnosy 609,7 mil. eur a celkovo evidovala k uvedenému dátumu 2,869 mil. aktívnych zákazníkov mobilných služieb.