Popularita nákupov na internete stále rastie

Podľa Slovenskej asociácie pre elektronický obchod (SAEC) dosiahol predaj cez internet v roku 2009 lepšie výsledky v porovnaní s rokom 2008, a to aj napriek nepriaznivému pôsobeniu finančnej a hospodárskej krízy na správanie sa spotrebiteľov.

Bratislava 27. januára (TASR) -

O tom, že popularita nákupov na internete neustále rastie svedčí najmä skutočnosť, že internetové obchody cetelem.sk, hej.sk, hop.sk, mall.sk, martinus.sk, obchodny-dom.sk a pelikan.sk, vybavili spolu v roku 2009 o 29,2 % objednávok viac ako v predchádzajúcom roku 2008.

Celkový obrat vyššie uvedených internetových obchodov, členov SAEC, dosiahol v roku 2009 hodnotu 65,39 milióna eur, čo je o 0,9 % viac ako rok predtým. Obchodníci zaregistrovali 402.397 objednávok. Počet zákazníkov teda narastal podstatne rýchlejšie ako hodnota zakúpených tovarov a služieb. Znamená to, že nákupy cez internet dokázali v minulom roku pritiahnuť aj nových zákazníkov, ktorých v čase krízy oslovili najmä nižšie ceny v porovnaní s kamennými obchodmi. To, že sa spotrebitelia snažili v minulom roku šetriť sa premietlo aj do nižšej hodnoty priemernej objednávky. Kým v roku 2008 bola priemerná hodnota jednej objednávky 207,95 eura, v minulom roku to bolo 162,50 eura.

V segmente predaja tovaru sa zrealizovalo 325.984 objednávok v celkovej sume 36,49 milióna eur. Priemerná cena uskutočnenej objednávky sa pohybovala na úrovni 111,94 eura. Štruktúra platieb za objednávky sa menila iba minimálne. Takmer dve tretiny platieb (63 %) sa uskutočnili formou dobierky pri prevzatí tovaru, 16 % zákazníkov zaplatilo v hotovosti a 14 % zákazníkov si vybralo platbu prostredníctvom bankového účtu. Takmer 2 % objednávok financovali zákazníci prostredníctvom splátkového predaja. Splátkový predaj sa zároveň podieľal na celkovom obrate za nákup tovaru cez internet šiestimi percentami. Skutočnosť, že porovnanie v polovici roka naznačovalo ešte vyšší rast predaja vedie k záveru, že spotrebitelia postupne presúvajú časť predvianočných nákupov do obdobia výpredajov po novom roku, keď obchody ponúkajú významné zľavy na dopredaj sezónnych zásob tovaru.

Obrat v sektore služieb v rovnakom období dosiahol 28,90 milióna eur pri 76.413 objednávkach. Oproti roku 2008 to znamená rast obratu o 11,5 % a rast počtu objednávok o 39,4 %. Obdobne ako pri predaji tovaru je aj v tomto segmente zreteľný trend rýchlejšieho rastu počtu objednávok a nových zákazníkov v porovnaní s rastom obratu. Platby za nákup služieb prebiehajú takmer výhradne prevodom na bankový účet.

K zvyšovaniu dôvery na strane spotrebiteľov a k rozvoju internetového obchodu prispieva SAEC ako nezávislá asociácia prostredníctvom projektu certifikácie internetových obchodov "SAEC Bezpečný nákup". K dnešnému dňu je certifikovaných 42 internetových obchodov.

TASR o tom informoval Jozef Dvorský, výkonný riaditeľ SAEC.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

Neprehliadnite tiež

Civilizáciu Aztékov zničila európska zbraň, nevedeli proti nej bojovať

Za kolapsom rozvinutej juhoamerickej civilizácie môže byť aj pandémia paratýfusu.

Voda na Zemi aj vo vesmíre. Pozrite si najkrajšie zábery z kozmu za tento týždeň

Vedci predstavili tri mimozemské svety, kde by mohla byť voda aj život.

Pluto a jeho mesiace budú oficiálne ríšou mŕtvych

Nové názvoslovie pre systém trpasličej planéty sa inšpiruje aj mytológiou.

TECH_FM

NASA oznámila obrovský objav, prečo sú vedci takí nadšení

Veď je to „len“ ďalšia hviezdna sústava. Tak prečo toľko kriku? Vysvetľuje podcast TECH_FM.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 739
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 551
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 046
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 474
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 909
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 648
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 493
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 292
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 888
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 462

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop