BANSKÁ BYSTRICA. Kauza 60-eurových faktúr za registráciu na rôznych internetových stránkach má svoje pokračovanie.„Vyšetrovateľ začal dňa 26. decembra 2009 trestné stíhanie vo veci zločinu podvodu," povedala
Čo bolo na začiatku?
V prvých dňoch novembra 2009 prišla faktúra od firmy Pro Content stovkám nahnevaných slovenských internetistov. Desiatky z nich napísali na spotrebiteľskú službu Sťažnosti.sme.sk, pretože sa cítia byť prístupom spoločnosti oklamaní. Samotná firma na sťažnosti nereagovala a redakcii sa nikdy nepodarilo s ňou spojiť. Firma účtuje využitie obsahu webových stránok downloads-portal.sk a basne-portal.sk. Neskôr vznikla firma Web Content, ktorá spravuje tie isté portály a má rovnaké vlastnícke pozadie. Podrobnejšie o prípade informujeme v tomto článku.
Mária Faltániová, hovorkyňa Krajského riaditeľstva policajného zboru v Banskej Bystrici. Policajný vyšetrovateľ sa nechcel vyjadriť k tomu, či dotknutí ľudia majú faktúry, ktorých sa stíhanie týka platiť.
Polícia prijala desiatky trestných oznámení a ďalšie očakáva. Len pod oznámenie Miroslava Antoňaka sa podpísalo viac ako dvetisíc ľudí, ktorí sa cítia konaním firmy Pro Content poškodení.
Inšpekciu ignorovaliBanskobystrickú firmu preverovala aj Slovenská obchodná inšpekcia. „Podľa správ z inšpekcie sa ani jeden z konateľov spoločnosti Pro Content nedostavil na vysvetlenie celej záležitosti, čo je podľa môjho názoru tiež dôkazom "serióznosti" tejto spoločnosti," hovorí Antoňak, ktorý je v celom prípade aktívny. Spravuje aj skupinu poškodených na Facebooku, ktorá ma dnes viac ako 2300 členov.
Podľa Antoňaka sa niektorým registrovaným podarilo dovolať na takzvané call-centrum firmy Pro Content. „Operátor im oznámil, že so spoločnosťou nič nemá. O žiadnom trestnom stíhaní nevedia, ďalej trvajú na zaplatení faktúry a upomienok," povedal.
Pomocnú ruku podáva spotrebiteľské združenieZdruženie na ochranu práv spotrebiteľov Ombudspot v Poprade vydalo minulý týždeň verejnú výzvu, ktorou chce prilákať ľudí registrovaných na stránkach Pro Content-u.
„Ozvalo sa nám už niekoľko nespokojných klientov a touto cestou chceme dať možnosť aj ostatným, ktorých je udajne niekoľko stoviek. Zároveň takto chceme upozorniť na nekalé praktiky vo výzve spomínanej firmy," povedala Petra Čakovská z Ombudspot-u. Ako spotrebiteľské združenie majú podľa zákona možnosť podať žalobu za všetkých spotrebiteľov.
Antoňak uzavrel svoje vyjadrenie jednoduchým odkazom pre predstaviteľov spoločnosti: „Bol by som veľmi rád, keby sa spoločnosť Pro Content prestala skrývať a na dôkaz svojej serióznosti podala verejne vyhlásenie alebo stanovisko k celej tejto kauze."