Jak & Daxter: The Lost Frontier - loď, ktorá sa plaví do neznáma

So žánrom plošinoviek to je náročné. Nie, že by neboli hrateľné, nebavili nás, od radosti by sme netlieskali a neškerili sa. To určite nie. Avšak po záplave ďalších a ďalších pokračovaní úspešných sérií vo forme spin-offov je ťažké sa vo všetkých orientov

ať a určovať kvalitu i trochu inak, než klasickým: áno, nesklame vás to. Nový Jak a Daxter vás totiž, ehm, nesklame.

Vývojársky tím Naughty Dog je majiteľom Playstationov v akejkoľvek forme a podobe dobre známy. Ich najnovšia adrenalínová jazda s názvom Uncharted nás už dvakrát dostala do kolien a kto nevidel, neuverí, kto nehral, nepochopí. Predtým však boli spoločne s Insomniacom (paradoxne taktiež pracujúcich pod hlavičkou Sony) kráľmi plošinovkového žánru. Ono Crasha musíte poznať takmer všetci a ani Jak s Daxterom nie sú až tak nenápadnými.

Všetky screenshoty nájdete v galérii hry

Obaja si odkrútili i nejaké to PSP a PS2 dobrodružstvo, pretekali sme a práve teraz nastal ten správny čas na to, aby sa licencia dostala do rúk menej známym tvorcom. Napríklad High Impact Games. To sú celkom talentovaní chlapíci a slečny, hoc nevydali žiadny svoj projekt a vulgárne napísané parazitujú na licenciách, zatiaľ im to vychádza a svojimi hrami neurazia.

Inak je The Lost Frontier klasikou najklasickejšou. Príbeh je zamotaný tak akurát. Máme tu esenciu Eco, ktorej množstvo sa začína povážlivo krátiť, čo vyvolá nestabilnú situáciu v rozprávkovom svete, a preto treba všetko uviesť do rovnováhy a zachrániť tak svet. Brnkačka. Znovu tu máme hrdinu v podobe Jaka, vtipného side-kicka Daxtera, slečnu, ktorú bude nutné zachraňovať a proste slečnu a vedkyňu Keiru a pirátov a podobne. A kopec ďalších a. Jak skáče, kupuje si lepšie zbrane, strieľa - vďaka jeho činnosti môžeme hovoriť o tuctovej 3D plošinovke. Daxter sa v určitých momentoch mení na svoje temné ja a z pomerne prítulnej fretky sa stáva niekoľko metrov vysoké, chlpaté, uslintané monštrum, ktoré sa spolieha primárne na svoju obrovskú silu, roztočenie sa ako tornádo a chytanie a odhadzovanie nepriateľov. Fajn spestrenie, hlavne ak sa budete musieť zabávať s prepínaním spínačov a ďalšími zábavkami známymi z 2D plošinoviek.

To najzaujímavejšie však ešte len príde. Dobre, môžete nakupovať, vylepšovať sa, nemôžu predsa chýbať ani minihry a podobné serepetičky, no príjemnou zmenou je lietanie. To si sadnete za knipel jedného zo štyroch poletuchov a už to ide, už plachtíte, strieľate a keby to nevyzeralo tak infantilne a nebolo to pomerne jednoduché, človek si pripadá ako v dogfighte za prvej svetovej. Navyše si lietadielko meníte k obrazu svojmu a oddýchnete si od večného skákania.

Ale stále je to len klasicky tuctová plošinovka. Hoci sa jednotlivé sekcie s odlišnou hrateľnosťou pomerne plynule menia, musíte sa v niektorých prípadoch vracať, zbytočne beháte po otvorenom meste, v ktorom sa vám postupne otvárajú nové a nové dvere ponúkajúce nové a nové úlohy. Navyše to, čo vás ohromí na začiatku, je až do konca vysávané po absolútne dno a nie vždy krivka zábavnosti vydrží v akceptovateľných výšinách. Tvorba plošinoviek podľa jednej jedinej schémy je chvalabohu ako cez kopirák podávaná výhradne pre PSP (kde je podobných hier stále málo) a pre PS2 (kde ich je síce dosť, ale niečo predsa pre tú konzolu ešte vychádzať musí a konverzie z PSP sú na to ako stvorené, navyše aktívne využíva túto konzolu už iba výhradne mainstreamové publikum) – a priznajme sa, tu už žiadne inovácie neočakávame.

Zábava je to takmer plnohodnotná. Nebudeme sa zaoberať grafickým spracovaním, ktoré oko skúseného hráča donúti slziť pri pohľade na rozmazané farby a jednoduché textúry v PS2 verzii. V prípade PSP to nevadí, tu je displej omnoho menší a konzola do ruky tak ponúka pekné divadlo. Príjemne prekvapí podarený dabing, horšie je na tom ozvučenie prostredia, ktoré je niekedy zbytočne tiché. Audiovizuálne spracovanie sa tak drží v štandardných vodách a nedá sa príliš kritizovať, avšak ani chváliť, pretože dizajn jednotlivých úrovní málokedy vyslovene nadchne alebo prinúti otvoriť v nemom úžase ústa.

Prečo teda nejdeme s hodnotením vyššie? Dva zásadné problémy dokázali znechutiť hranie. Absolútne nespolupracujúca kamera si robila čo len chcela a menila uhol pohľadu v tých najhlúpejších momentoch, najnevhodnejších situáciách a samozrejme nás to stálo nejeden život. Nejeden pád do priepasti ide na vrub kamery, nie raz sme zomreli vďaka tomu, že sme netušili, kto a odkiaľ po nás strieľa. Manuálne nastavenie kamery nefunguje, tá svinka si robí čo sa jej zachce, neustále sa mení smer pohybu v závislosti od nej a človek sa až čuduje, že niekomu toto pri testovaní neprišlo čudné. Tým pádom je ovládanie na bode mrazu, často nebudete vedieť kam skočiť a kde sa vlastne presne teraz nachádzate, ktorým smerom je hrdina otočený a podobne.

Druhá hrúbka si vykračuje s opitou kamerou ruka v ruke: automatické zameriavanie neexistuje. Pri leteckých súbojoch to síce zamrzí a absencia locknutia protivníka drží náročnosť tak akurát vysoko, ale dá sa to prežiť. Pri pozemných súbojoch s presilou je to v kombinácii so stupídnou kamerou smrteľná kombinácia, ktorá nejedného flegmatika prinúti vyskúšať aké to je hodiť ovládač niekam preč. Po opakovanej smrti pri viacnásobných vlnách mnohých nepriateľov skrz kameru a „nemierenie“ vám nebude všetko jedno. Obtiažnosť totiž nie je nastavená vôbec vysoko, hru robí niekedy nehrateľnou táto umelá debilita. A to keď sa ešte rozhodnete zmeniť zbraň počas boja, pretože vám došli broky, to si radšej začnite kopať hrob, pretože hrdina sa nikam neponáhľa a nevníma, že ho niekto búcha po hlave.

Jak & Daxter: The Lost Frontier nesklame, neurazí, odhalíte jeho chyby, zvyknete si na ne a užijete si presne takú plošinovkovú zábavu, ktorú očakávate a aj ju dostanete. Bez veľkých prekvapení stávka na istotu. Škoda len tej kamery.

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Neviete si rady s vaším ročným vyúčtovaním? Pomôže vám FiiFree
  2. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  3. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  4. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  5. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  6. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  7. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  8. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  9. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  10. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 16 801
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 15 591
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 12 171
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 9 363
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 908
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 485
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 459
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 094
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 612
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 2 954

Hlavné správy zo Sme.sk

TECH

Miliardy ľudí čoskoro zažijú nevídanú klímu

Klimatická zmena prebieha nad zemou rýchlejšie ako nad oceánmi. Takmer polovica dnes žijúcich ľudí zažije podnebie aké nepoznáme

DOMOV

Sudca Hrubala: Neviem, či bol Procházka politická objednávka. Vyzerá to tak

Združenie Za otvorenú justíciu sa zrejme zmení na think-tank.

DOMOV

Kaliňák nechal schátrať ubytovňu pre policajtov. Teraz sa jej chce zbaviť

Ministerstvo zaplatilo 175-tisíc za projekt, ktorý skončil v koši.

KULTÚRA

Nie je to dosť dobré. Slovenským filmárom chýba niekto, kto by im to povedal

Režisér György Kristóf oslávil úspech v Cannes v policajnej cele.

Neprehliadnite tiež

Koniec latrín a chemických záchodov, nová toaleta fekálie prefiltruje a spáli

Akademici sľubujú vyššiu hygienu pre ekonomicky zaostalé kúty sveta.

Závislosť na mobiloch narastá, pozeráme do nich šialene veľa

Vybaviť hovor a prečítať správu - to je mobilná história, ktorá bola len skromným začiatkom dnešných dní.

Pri nedostatku spánku začne mozog požierať sám seba

Preťažené bunky sa snažia ochrániť mozog, no zvyšujú riziko demencie.

Originál dokumentu alebo podvrh? Nová technológia spozná hárky papiera

Štruktúra vlákien je pre každý hárok papiera jedinečná. Je ako odtlačok prsta.