SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky
PRIESKUM

Za online informácie ľudia platiť nechcú

Za informácie na webových stránkach zameraných na spravodajstvo, zábavu a všeobecné informácie ako je napríklad Wikipédia, je ochotných platiť iba 13 percent ľudí.

BRATISLAVA. Za online informácie na webových stránkach zameraných na spravodajstvo, zábavu a všeobecné informácie ako je napríklad Wikipédia, je ochotných platiť iba 13 % užívateľov s domácim prístupom na internet. Poplatok za obsah bez akejkoľvek reklamy by akceptovalo 8 % opýtaných a 5 % by dokonca zaplatilo aj za prístup k obsahu s reklamou.

Väčšina, a to 80 % "surferov" na webe chce aj naďalej využívať internet zadarmo. Vyplýva to z medzinárodného prieskumu spoločnosti GfK o používaní internetu v 16 európskych krajinách a USA.

Skryť Vypnúť reklamu

Viac než 50 % Grékov, Belgičanov, Švédov a Američanov preferuje obsah zadarmo skombinovaný s reklamou. Na druhej strane užívatelia z niektorých krajín vnímajú koncept platenia za digitálny obsah pozitívnejšie, a to napr. 23 % Švédov, takmer 20 % Holanďanov a Britov a 17 % Američanov by neprotestovalo, ak by mali za prístup k informáciám na webe platiť poplatok.

Mierne rozdiely sa objavujú aj v prípade, ak sa "surferi" analyzujú na internete podľa ich užívateľských preferencií.

Vo Švédsku sa dá mierne zvýšená úroveň prijateľnosti plateného obsahu pozorovať medzi tými, ktorí využívajú web na blogovanie a elektronické riadenie svojich financií. Aj bloggeri v Spojenom kráľovstve vnímajú platený obsah pozitívnejšie.

Zase napríklad v USA sú náchylnejší tolerovať prístupové poplatky tí užívatelia, ktorí využívajú internet na hry, sťahovanie hudby a elektronické služby ako napríklad online nákup cestovných lístkov, prípadne vstupeniek na koncerty.

Skryť Vypnúť reklamu

V Európe ako celku sú o čosi viac ochotní platiť tí, ktorí využívajú internet na elektronické riadenie svojich financií, erotický obsah a e-služby.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Internet

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Prieskumy volebných preferencií
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.
Podcast Zoom

Zoom: Ukázali, aké dlhodobé problémy spôsobí Covid-19

Týždenný podcast o novinkách z vedy.

Vedátorský podcast

Prečo sa magnetické pole Zeme hýbe a ako sa udrží mucha na stene?

Od muchy na stene až po kvantovú nadvládu a gravitačné vlny, Vedátorský podcast odpovedal na otázky poslucháčov.

Ilustračná foto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 667
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 116
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 487
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 105
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 917
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 294
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 484
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 569
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 285
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 995