SME

Za online informácie ľudia platiť nechcú

Za informácie na webových stránkach zameraných na spravodajstvo, zábavu a všeobecné informácie ako je napríklad Wikipédia, je ochotných platiť iba 13 percent ľudí.

BRATISLAVA. Za online informácie na webových stránkach zameraných na spravodajstvo, zábavu a všeobecné informácie ako je napríklad Wikipédia, je ochotných platiť iba 13 % užívateľov s domácim prístupom na internet. Poplatok za obsah bez akejkoľvek reklamy by akceptovalo 8 % opýtaných a 5 % by dokonca zaplatilo aj za prístup k obsahu s reklamou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Väčšina, a to 80 % "surferov" na webe chce aj naďalej využívať internet zadarmo. Vyplýva to z medzinárodného prieskumu spoločnosti GfK o používaní internetu v 16 európskych krajinách a USA.

SkryťVypnúť reklamu

Viac než 50 % Grékov, Belgičanov, Švédov a Američanov preferuje obsah zadarmo skombinovaný s reklamou. Na druhej strane užívatelia z niektorých krajín vnímajú koncept platenia za digitálny obsah pozitívnejšie, a to napr. 23 % Švédov, takmer 20 % Holanďanov a Britov a 17 % Američanov by neprotestovalo, ak by mali za prístup k informáciám na webe platiť poplatok.

Mierne rozdiely sa objavujú aj v prípade, ak sa "surferi" analyzujú na internete podľa ich užívateľských preferencií.

Vo Švédsku sa dá mierne zvýšená úroveň prijateľnosti plateného obsahu pozorovať medzi tými, ktorí využívajú web na blogovanie a elektronické riadenie svojich financií. Aj bloggeri v Spojenom kráľovstve vnímajú platený obsah pozitívnejšie.

Zase napríklad v USA sú náchylnejší tolerovať prístupové poplatky tí užívatelia, ktorí využívajú internet na hry, sťahovanie hudby a elektronické služby ako napríklad online nákup cestovných lístkov, prípadne vstupeniek na koncerty.

SkryťVypnúť reklamu

V Európe ako celku sú o čosi viac ochotní platiť tí, ktorí využívajú internet na elektronické riadenie svojich financií, erotický obsah a e-služby.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  4. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  5. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  6. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 972
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 10 724
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 960
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 934
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 3 051
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 450
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 388
  8. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt 1 603
SkryťZatvoriť reklamu