
Niektoré špeciálne služby sú spoplatnené za skutočné peniaze, iné za virtuálnu menu, ktorú ste zarábali samotným hraním. Zmenou filozofie platenia sa za virtuálnu menu nakupovalo drahšie a prenájom predmetov bol výrazne obmedzený. Naopak, pri skutočných peniazoch sa situácia otočila.
Tento krok nahneval mnohých hráčov. Výsledkom totiž bolo, že ak si chcel hráč, ktorí pravidelne hráva Battlefield Heroes udržať svoju drahú zostavu bez platenia, musel dlhodobo hrávať približne 6 hodín denne. A práve to bol základný kameň nesváru – primárne bol Battlefield Heroes určený pre nenáročných , sviatočných hráčov. Tí síce za hranie občas zaplatili, no nemali príliš veľkú šancu proti skúsenejším, ktorí sa hre venovali dlhšie.
Ako sa ukazuje, tento, spočiatku negatívny prijímaný, krok je dobrou voľbou: hardcore hráči môžu hrať zadarmo i naďalej, musia sa však hre venovať, ak chcú mať silnejšie zbrane, podstatne dlhšie. Občasní hráči sa na server pripoja raz za čas, ak budú mať chuť, za malý peniaz si stiahnu vylepšenia a zabavia sa.
Že tento model funguje i naďalej a rôzne petície a protesty nemusí bra EA DICE vážne, svedčí 50 tisíc nových hráčov každý týždeň. Celkový počet registrovaných hráčov už presiahol tri milióny. Aby sa vývojári svojim priaznivcom odvďačili, pridali do hry novú mapu Sunset Showdown. Čo si myslíte o podobnom systéme mikrotransakcií vy?
Zdroj:Shacknews