PRIESKUM

Väčšina užívateľov nie je ochotná platiť za obsah na internete

Väčšina užívateľov s domácim prístupom na internet nie je ochotná platiť za obsah na internete a chce využívať internet zdarma. Z nich 33 % sa domnieva, že obsah na internete by mal byť bez reklamy a bez poplatku a 46 % chce prístup k obsahu bez poplatkov

(Zdroj: Stock.XCHNG)

BRATISLAVA 16. decembra (SITA) - , no sú pripravení vyrovnať sa s reklamou.

Len 13 % užívateľov je ochotných platiť za on-line informácie. Vyplýva to z medzinárodného prieskumu GfK.

Čo sa týka súkromného využívania internetu, je zasielanie e-mailov na prvom mieste rebríčka preferovaných aktivít pre zhruba polovicu všetkých respondentov. Medzi Nemcami, Portugalcami, Britmi a Španielmi je e-mailová komunikácia nadpriemerne populárna. Na druhom mieste je získavanie informácií prostredníctvom vyhľadávačov a iných referenčných zdrojov informácií. Tesne za touto dvojicou nasleduje sledovanie spravodajstva.

Aplikácie, pre ktoré je typické označenie Web 2.0, sú na štvrtom mieste. Každý štvrtý užívateľ je členom nejakej podobnej on-line komunity. Turci, Briti, Gréci a Američania žijú spoločenský život na webe v ešte väčšej miere, ako iné národy. Na druhej strane napríklad Nemci, Bulhari a Rumuni prejavujú voči týmto sociálnym sieťam a komunitným portálom vysoký stupeň opatrnosti.

Z celkového hľadiska užívatelia oceňujú internet a služby, ktoré ponúka. Iba poniektorí sa obávajú, že môže mať negatívny vplyv na spoločnosť. Zhruba polovica respondentov verí, že má pozitívne sociálne dopady, jedna tretina hodnotí vplyv internetu neutrálne a 13 % sa obáva, že môže mať negatívny dopad na ich krajinu a jej obyvateľov.

Divízia GfK Custom Research uskutočnila na jeseň 2009 na vzorke 16 800 respondentov starších ako 15 rokov v 17 krajinách medzinárodný prieskum nazvaný "Využívanie internetu", ktorého zadávateľom bol denník Wall Street Journal Europe a finančne ho podporilo združenie GfK Association. V prieskume sa pýtali respondentov, do akej miery by boli ochotní platiť za obsah na webových stránkach zameraných na spravodajstvo, zábavu a všeobecné informácie. Respondentom kládli aj otázku, či majú súkromný prístup na internet, koľko času trávia on-line, na aký účel používajú web a ako vnímajú vplyv internetu na spoločnosť.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

Neprehliadnite tiež

Civilizáciu Aztékov zničila európska zbraň, nevedeli proti nej bojovať

Za kolapsom rozvinutej juhoamerickej civilizácie môže byť aj pandémia paratýfusu.

Voda na Zemi aj vo vesmíre. Pozrite si najkrajšie zábery z kozmu za tento týždeň

Vedci predstavili tri mimozemské svety, kde by mohla byť voda aj život.

Pluto a jeho mesiace budú oficiálne ríšou mŕtvych

Nové názvoslovie pre systém trpasličej planéty sa inšpiruje aj mytológiou.

TECH_FM

NASA oznámila obrovský objav, prečo sú vedci takí nadšení

Veď je to „len“ ďalšia hviezdna sústava. Tak prečo toľko kriku? Vysvetľuje podcast TECH_FM.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 807
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 543
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 015
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 487
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 912
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 662
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 500
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 309
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 872
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 462

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop