PRIESKUM

Väčšina užívateľov nie je ochotná platiť za obsah na internete

Väčšina užívateľov s domácim prístupom na internet nie je ochotná platiť za obsah na internete a chce využívať internet zdarma. Z nich 33 % sa domnieva, že obsah na internete by mal byť bez reklamy a bez poplatku a 46 % chce prístup k obsahu bez poplatkov

(Zdroj: Stock.XCHNG)

BRATISLAVA 16. decembra (SITA) - , no sú pripravení vyrovnať sa s reklamou.

Len 13 % užívateľov je ochotných platiť za on-line informácie. Vyplýva to z medzinárodného prieskumu GfK.

Čo sa týka súkromného využívania internetu, je zasielanie e-mailov na prvom mieste rebríčka preferovaných aktivít pre zhruba polovicu všetkých respondentov. Medzi Nemcami, Portugalcami, Britmi a Španielmi je e-mailová komunikácia nadpriemerne populárna. Na druhom mieste je získavanie informácií prostredníctvom vyhľadávačov a iných referenčných zdrojov informácií. Tesne za touto dvojicou nasleduje sledovanie spravodajstva.

Aplikácie, pre ktoré je typické označenie Web 2.0, sú na štvrtom mieste. Každý štvrtý užívateľ je členom nejakej podobnej on-line komunity. Turci, Briti, Gréci a Američania žijú spoločenský život na webe v ešte väčšej miere, ako iné národy. Na druhej strane napríklad Nemci, Bulhari a Rumuni prejavujú voči týmto sociálnym sieťam a komunitným portálom vysoký stupeň opatrnosti.

Z celkového hľadiska užívatelia oceňujú internet a služby, ktoré ponúka. Iba poniektorí sa obávajú, že môže mať negatívny vplyv na spoločnosť. Zhruba polovica respondentov verí, že má pozitívne sociálne dopady, jedna tretina hodnotí vplyv internetu neutrálne a 13 % sa obáva, že môže mať negatívny dopad na ich krajinu a jej obyvateľov.

Divízia GfK Custom Research uskutočnila na jeseň 2009 na vzorke 16 800 respondentov starších ako 15 rokov v 17 krajinách medzinárodný prieskum nazvaný "Využívanie internetu", ktorého zadávateľom bol denník Wall Street Journal Europe a finančne ho podporilo združenie GfK Association. V prieskume sa pýtali respondentov, do akej miery by boli ochotní platiť za obsah na webových stránkach zameraných na spravodajstvo, zábavu a všeobecné informácie. Respondentom kládli aj otázku, či majú súkromný prístup na internet, koľko času trávia on-line, na aký účel používajú web a ako vnímajú vplyv internetu na spoločnosť.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Nemýľte sa, toto nie je vaše Slovensko, zaznelo Kotlebovi pod oknom

Na to, aby zlo víťazilo, stačí, aby dobrí ľudia nerobili nič, pripomenul prezident Andrej Kiska.

DOMOV

Lipšicovi zamietli dohodu o vine a treste

Generálna prokuratúra zamietla obvinenému dohodu o vine a treste.

EKONOMIKA

Evku vybral Lajčák priamo, pred mesiacmi hovoril niečo iné

Minister sa bránil prieskumom, teraz priznáva, že žiadny nebol.

TECH

Odhalili tajomstvo starovekej antikoncepcie. Skutočne fungovala

Rastlinné zložky zabránia počatiu.

Neprehliadnite tiež

Astronóm: Blikajúcu hviezdu sme pozorovali aj na Slovensku

Poklesy v jasnosti hviezdy nespôsobujú mimozemšťania, zrejme ide o prirodzený jav, hovorí Ľubomír Hambálek z Astronomického ústavu SAV.

Odhalili tajomstvo starovekej antikoncepcie. Skutočne fungovala

Antikoncepcia postavená na dávnej rastline sa bude dať užiť pred alebo po styku. Prípadne sa bude nosiť ako náplasť.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  6. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  9. Desať obľúbených miest v Chorvátsku
  10. Viac času pre rodinu by uvítala viac ako tretina Slovákov
  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Cambridge Business School, škola novej doby
  9. Cykloturistický trip študentov SvF STU v Bratislave – Vol. 4
  10. História sťahovania
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 10 171
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 071
  3. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 7 960
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 848
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 6 780
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 6 018
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 251
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 654
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 761
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 2 414