Pondelok, 14. jún, 2021 | Meniny má VasilKrížovkyKrížovky

Zem má atmosféru z kozmu

Kométy možno priniesli na Zem plyny, ktoré dnes tvoria jej atmosféru.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ ­- NASA)

BRATISLAVA. Atmosféra Zeme môže pochádzať z vesmíru. Tím britských vedcov z univerzity v Manchestri v časopise Science tvrdí, že ju vytvorili kométy. Naznačovať to majú izotopy kryptónu, vzácneho plynu, ktorý sa v stopových množstvách nachádza v našej atmosfére.

Odborníci sa dosiaľ domnievali, že atmosféru našej planéty vytvorila sopečná aktivita mladej Zeme. Ukazuje sa však, že kométy a dopadajúce meteority mohli mať ešte väčší vplyv na formovanie planéty, než sa pôvodne predpokladalo. Ak by totiž kryptón v atmosfére pochádzal zo sopečnej činnosti, mali by to podľa Grega Hollanda, ktorý s hypotézou prišiel, byť najmä „ťažšie“ izotopy. V atmosfére sú však ľahšie, a tie sa nachádzajú skôr v meteoritoch.

Preto sa vraj treba pozrieť na hypotézu s kométami. Tie pochádzajú z Kuiperovho pása, oblasti za Neptúnom, kde sa nachádzajú viaceré planétky a kométy. Práve ich zloženie by malo zodpovedať našej atmosfére.

Advokát Roman Kvasnica.

Súd pôvodne uprednostnil úvahy pred riadnymi dôkazmi.

Aj v prípade hromadných podujatí sa treba preukazovať negatívnym testom. Nemusia tak však robiť očkovaní, pričom za zaočkovaného sa po novom považuje už človek po 21 dňoch od prvej dávky vakcíny.

Štát uzná status zaočkovaného skôr ako doteraz.

O gupkách sa hovorí, že majú trojsekundovú pamäť. Stále viac, ako pamäť súčasného jadra voličov Smeru.

Na očkovanie sa nemôžeme spoliehať.

Komentovaný prehľad správ.