Berlín 12. apríla (TASR) - Počítačové hry a náučné programy dostatočne nerozvíjajú osobnosť detí, a internet ich neraz priamo ohrozuje, tvrdia nemeckí odborníci.
"Programy pre deti, ktoré trh momentálne ponúka, rozvíjajú len niektoré zručnosti, napríklad koordináciu oka a ruky. A to je užitočné len vtedy, ak sa dieťa chce stať automobilovým pretekárom," vysvetľuje Johannes Bruhn z akadémie ďalšieho vzdelávania pri Hypo-Vereinsbank v Bavorsku.
Deti pritom podľa tohto psychológa prahnú po nových vedomostiach a zručnostiach. Chcú a mali by dostať všetky typy informácií, ale s citom. Počítač už prenikol do väčšiny detských izieb v Nemecku, kde konkuruje stavebniciam a iným hračkám, pripomína Thomas Feibel, autor brožúrky o počítačových programoch pre deti.
A deti už neobjavujú len počítačové hry a encyklopédie, ale aj internet v pomerne ranom veku. Štúdia spoločnosti EARSandEYES (Uši a oči) však odhalila, že len 11 percent rodičov monitoruje, čo ich deti na internete zaujíma.
Rodičia by preto mali deti pripraviť na nebezpečenstvo, ktoré na nich na internete číha. V reálnom svete svojich potomkov učíme, aby sa nepúšťali do reči s cudzími ľuďmi, a práve pri internetových diskusiách môžu deti naletieť podvodníkom.
Anketa odhalila, že takmer každý uvádza na tzv. chate falošný vek a prezentuje sa ako filmová hviezda. "Musíme preto deti naučiť, aby boli aj na internete rovnako opatrné, ako v reálnom svete, a aby o sebe neprezradili nič neznámym ľuďom," dodáva Feibel.