V rámci celoúnijnej akcie sa počas 18 mesiacov prešetrovalo v 27 členských krajinách, v Nórsku a na Islande 301 webových stránok. V prípade 124 kontrolovaných stránok sa zistili nezrovnalosti súvisiace s informáciami o cene, na 225 chýbali niektoré údaje potrebné na nadviazanie kontaktu s predajcom, čo je porušenie európskej smernice o elektronickom obchode, a na 105 stránkach boli informácie v zavádzajúcej forme. Viac ako polovica týchto webových stránok sa pritom osobitne zameriavala na deti, a to napríklad tým, že využívali známe rozprávkové postavičky. Celkovo 70 % problémov sa už podarilo vyriešiť, keď na 159 stránkach sa urobila oprava a 54 stránok sa zrušilo.
Podľa komisárky sa prešetrovanie uskutočnilo na základe početných sťažností od spotrebiteľov z mnohých krajín EÚ.
"Mladí ľudia by sa nemali stávať obeťami podvodov, ku ktorým patrí napríklad zavádzajúca reklama lákajúca na predplatenie vyzváňajúcich tónov, o ktorých si mysleli, že sú bezplatné. Ani rodičia by nemali nachádzať nemilé prekvapenia na svojich telefónnych účtoch, keď si ich deti neúmyselne objednajú viac, ako chceli," konštatovala Kunevová.
Komisárka súčasne avizovala, že v rámci únijnej spotrebiteľskej politiky sa bude upriamovať väčšia pozornosť práve na takýto druh kontrolných akcií.
Európania vlastnia viac než 495 miliónov mobilných telefónov. Len samotné vyzváňacie tóny predstavovali v roku 2007 dovedna 29 % celkového európskeho trhu s obsahom pre mobilné telefóny. Tržba z predaja vyzváňacích tónov v Európe sa v uvedenom roku odhadovala na 691 miliónov eur (20,82 miliardy Sk).