Čo hovoria prieskumy verejnej mienky

CEA: Američania nechcú platiť za informácie

Podľa prieskumu asociácie spotrebnej elektroniky (CEA) je 77 percent Američanov presvedčených, že informácie na webových stránkach, obrázky, internetová hudba a hry by mali byť bezplatné.

(Consumer Electronics, február 2001)

CE: Američania platia za informácie

Dvadsať miliónov amerických používateľov internetu už podľa prieskumu Content Intelligence niekedy platilo za informácie z internetu. Štyridsaťtri percent respondentov uviedlo, že platili preto, lebo na žiadnej inej stránke neboli rovnaké informácie dostupné, 39 percent bolo „zvedavých na platený obsah“. Deväť z desiatich používateľov zaplatilo za zábavný obsah, z toho polovica za erotiku a pornografiu.

(contentintelligence.com, november 2001)

Mondex: Briti sú ochotní platiť

Podľa prieskumu Mondexu je 57 % britských používateľov internetu ochotných platiť za internetové vyhľadávanie, archívne správy, sťahovanie hudby, prístup k online cestovným poriadkom, horoskopy a finančné služby. Najviac peňazí by Briti dali za finančné správy, ďalej za možnosť platiť cez internet účet za mobilný telefón, za online hry a za kvalitné vyhľadávanie.

(www.mondex.com, máj 2001)

Pew Internet: Používateľov platby nenadchýnajú

Podľa prieskumu The Pew Internet & American Life sa 17 % používateľom už stalo, že ich obľúbená stránka od nich začala vyžadovať poplatky. Iba 12 % z nich skutočne zaplatilo, 50 % dokázalo nájsť inú službu, ktorá bola stále bezplatná. Dvanásť percent používateľov uviedlo, že ich obľúbená stránka skrachovala.

(www.pewinternet.org, november 2001)

iStrat: Používatelia začínajú súhlasiť s platbami

Päťdesiatdva percent britských používateľov internetu je podľa iStratu ochotných platiť za „kvalitné informácie“ na internete. Až 80 % by platilo za hudbu a 35 % za priame prenosy športových udalostí. Starší ľudia sú podstatne menej ochotní platiť, než mladší.

(www.istrat.co.uk, júl 2001)

JMM: Počet ľudí ochotných platiť sa znižuje

Podľa štúdie Jupiter Media Metrix sa počet ľudí ochotných platiť za informácie na internete od augusta 2000 do marca 2002 znížil zo 45 na 42 percent. V inom prieskume tej istej agentúry odpovedalo na otázku „Za čo by ste boli ochotní platiť na internete, ak by bezplatný obsah neexistoval?“ 63 % respondentov: „Za nič“.

(Wired, CNET, marec 2002)

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žitňanská chce, aby polícia vysvetľovala, prečo nekoná. Poslanci váhajú

Ak vyšetrovatelia či prokuratúra podrobnosti nepovedia, musia to zdôvodniť. Mimovládne organizácie možnosť odmietnutia znepokojila.

KOMENTÁRE

Zlomí sa charakter Mosta aj pri infozákone?

Žitňanská môže mať s presadením návrhu pri partii, ktorá desať rokov klondajkuje štát, problém.

DOMOV

Má tu veľkú základňu, hovoria o Uhríkovi v Nitre

Súperi kandidatúru extrémistu zľahčujú.

DOMOV

Slovensku hrozí, že príde o desiatky miliónov eur

Peniaze z Únie Slovensko zrejme nestihne odčerpať do konca roka.

Neprehliadnite tiež

Gates: Alt-Ctrl-Del bola chyba, malo to byť špeciálne tlačidlo

Dnes už túto kombináciu používajú viac v podnikoch ako domácnostiach, kedysi krotila počítače.

DETSKÁ RUBRIKA

Kone nám tisícky rokov uľahčujú život. Svoju silu si neuvedomujú

Splašený kôň môže človeku ublížiť, ak urobí nečakaný skok alebo vyhodí kopytami, nerobí to však schválne. Kone totiž nie sú agresívne.

Biometriu chcú už aj supermarkety

Ukážete prst a odchádzate s nákupom. Bez toho, aby sa ktokoľvek zaujímal o vaše odtlačky.

Morský koník ako zberač odpadu a smutný osud tigra. Pozrite si finalistov o najlepšie fotky prírody

Wildlife Photographer of the Year organizuje Prírodopisné múzeum v Londýne.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  5. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  10. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 20 505
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 162
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 4 860
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 3 943
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 257
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 114
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 2 080
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 002
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 631
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 379