Čo hovoria prieskumy verejnej mienky

CEA: Američania nechcú platiť za informácie

Podľa prieskumu asociácie spotrebnej elektroniky (CEA) je 77 percent Američanov presvedčených, že informácie na webových stránkach, obrázky, internetová hudba a hry by mali byť bezplatné.

(Consumer Electronics, február 2001)

CE: Američania platia za informácie

Dvadsať miliónov amerických používateľov internetu už podľa prieskumu Content Intelligence niekedy platilo za informácie z internetu. Štyridsaťtri percent respondentov uviedlo, že platili preto, lebo na žiadnej inej stránke neboli rovnaké informácie dostupné, 39 percent bolo „zvedavých na platený obsah“. Deväť z desiatich používateľov zaplatilo za zábavný obsah, z toho polovica za erotiku a pornografiu.

(contentintelligence.com, november 2001)

Mondex: Briti sú ochotní platiť

Podľa prieskumu Mondexu je 57 % britských používateľov internetu ochotných platiť za internetové vyhľadávanie, archívne správy, sťahovanie hudby, prístup k online cestovným poriadkom, horoskopy a finančné služby. Najviac peňazí by Briti dali za finančné správy, ďalej za možnosť platiť cez internet účet za mobilný telefón, za online hry a za kvalitné vyhľadávanie.

(www.mondex.com, máj 2001)

Pew Internet: Používateľov platby nenadchýnajú

Podľa prieskumu The Pew Internet & American Life sa 17 % používateľom už stalo, že ich obľúbená stránka od nich začala vyžadovať poplatky. Iba 12 % z nich skutočne zaplatilo, 50 % dokázalo nájsť inú službu, ktorá bola stále bezplatná. Dvanásť percent používateľov uviedlo, že ich obľúbená stránka skrachovala.

(www.pewinternet.org, november 2001)

iStrat: Používatelia začínajú súhlasiť s platbami

Päťdesiatdva percent britských používateľov internetu je podľa iStratu ochotných platiť za „kvalitné informácie“ na internete. Až 80 % by platilo za hudbu a 35 % za priame prenosy športových udalostí. Starší ľudia sú podstatne menej ochotní platiť, než mladší.

(www.istrat.co.uk, júl 2001)

JMM: Počet ľudí ochotných platiť sa znižuje

Podľa štúdie Jupiter Media Metrix sa počet ľudí ochotných platiť za informácie na internete od augusta 2000 do marca 2002 znížil zo 45 na 42 percent. V inom prieskume tej istej agentúry odpovedalo na otázku „Za čo by ste boli ochotní platiť na internete, ak by bezplatný obsah neexistoval?“ 63 % respondentov: „Za nič“.

(Wired, CNET, marec 2002)

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

DOMOV

Lunter: Nikdy som nepovedal, že mamu vyliečili len zdravé potraviny

Článok na webe firmy kandidáta na župana vysvetľuje jej vznik tým, že vďaka zdravej strave sa jeho mama dostala z rakoviny.

ŠPORT

Kohút si priznal chybu, Cígerovi sa ospravedlnil. Ten to neprijal

Tréner reprezentácie a šéf zväzu spolu diskutovali.

Neprehliadnite tiež

Zdá sa, že vesmírny lúč sa pohybuje päťkrát rýchlejšie ako svetlo

Kozmická ilúzia môže odhaliť tajomstvo štartu či zastavenia vzniku nových hviezd.

Najväčšia plávajúca elektráreň? Spustili ju v Číne

Ak solárne panely plávajú na vode, možno ich efektívne chladiť pre zachovanie životnosti a výkonu.

Umelá inteligencia porazila svetového šampióna v hre Go

AlphaGo je zručnejšia a šikovnejšia. V prvej hre porazila aktuálnu svetovú jednotku.

V obežných dráhach planét vzdialenej sústavy objavili vzorec

Obežné dráhy planét v sústave TRAPPIST-1 spája dráhová rezonancia.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  1. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  2. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  5. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  6. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  9. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  10. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 13 694
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 065
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 9 029
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 123
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 929
  6. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 157
  7. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 4 953
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 691
  9. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 4 633
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 620