Poplatky za prístup k starším vydaniam už zaviedla väčšina svetových denníkov. Napríklad britské Times a Sunday Times spoplatnili správy staršie ako týždeň, čitatelia New York Times musia za každý článok starší ako dva týždne zaplatiť 2,5 dolára. Na internetovej stránke denníka SME sa už čoskoro bude platiť 70 halierov za prečítanie článku staršieho ako tri mesiace.
Exkluzívne a finančné informácie
Úspešné môžu byť finančné informácie (Wall Street Journal, Yahoo Finance) a exkluzívne magazíny (Playboy.com), pretože ich čitatelia sú solventní. Platené budú aj informácie, ktoré sú unikátne a majú vysokú praktickú hodnotu – napríklad spotrebiteľské časopisy s testami produktov (americký Consumer Reports má 800-tisíc internetových predplatiteľov). Platený prístup je jedinou možnosťou pre časopisy s relatívne ohraničenou cieľovou skupinou, vedecké a intelektuálne časopisy (Domino-Fórum).
Audio– a videosprávy
Ľudia sú mimoriadne ochotní platiť napríklad za priame prenosy zo športových udalostí. Čiastočnou príčinou je skutočnosť, že video vyžaduje rýchle pripojenie a to si môžu dovoliť len solventnejší používatelia.
Diskusie a komunity
Diskusie medzi čitateľmi zvyšujú hodnotu každého média – na takýchto stránkach sa však, bohužiaľ, nedá predávať inzercia (používatelia si ju nevšímajú) a ich údržba je nákladná. Platiť sa bude za účasť v diskusiách pri prestížnych médiách s inteligentnými čitateľmi (Salon, Slashdot).
E-mailové spravodajstvo
Ak prijímate správy e-mailom, neprezeráte si reklamu na webovej stránke poskytovateľa informácie, ani mu nezvyšujete návštevnosť – za túto výsadu preto budete musieť v budúcnosti zrejme platiť.
Erotika a pornografia
Pornografický priemysel je zatiaľ jediným internetovým „odvetvím“, ktoré skutočne prosperuje a výnosy z tejto oblasti prevyšujú zisky všetkých ostatných internetových odvetví dohromady. Playboy.com má v súčasnosti asi 120-tisíc predplatiteľov platiacich za prístup na webovú stránku až 69 dolárov mesačne.
Pripojenie na internet
Bezplatní internetoví provideri sa buď úplne stratia z trhu, alebo budú mať na ňom zanedbateľný podiel – kvalitou služieb totiž nebudú môcť dlhodobo konkurovať plateným službám.
Doplnkové e-mailové a webhostingové služby
Tisícky e-mailových služieb na webe zostanú zadarmo – najväčšie z nich však začnú spoplatňovať prístup cez POP3-protokol a presmerovanie pošty (ich používatelia si neprezerajú reklamu). Na serveroch poskytujúcich miesto na uloženie webových stránok sa bude znižovať hranica bezplatného priestoru a za megabajty navyše sa bude priplácať. Na niektorých bude platený aj FTP-prístup administrátora ku stránke.