SME

Číta niekto články, ktoré zverejňujete na internete?

Svet produkuje informácie neuveriteľnou rýchlosťou. Množstvo informácií, ktoré sú ľudia schopní prijať, však stále zostáva viac-menej nezmenené. Koľko percent informácií, ktoré zverejníte na svojej webovej stránke, si vôbec niekto prečíta? A čo budete robiť s tými, ktoré nikdy nikoho nebudú zaujímať?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Osemdesiat percent textov zverejnených na jednej z najväčších a najznámejších svetových webových stránok si nikto nikdy neprečíta. Nie sú čítané občas. Nie sú čítané zriedka. Nie, osemdesiat percent informácií, ktoré zverejňuje istá významná korporácia, si neprečíta ani jediný človek na svete.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa štúdie Michaela Leska z roku 1997, 48 percent vedeckých článkov z oblasti spoločenských vied uverejnených v roku 1984 nebolo v priebehu nasledujúcich desiatich rokov ani raz citovaných. Spomedzi všetkých článkov z oblasti jazyka a literatúry nebolo ani raz citovaných neuveriteľných 93 percent.

Ak váš článok nikto necituje, neznamená to, že ho nikto nečítal. Znamená to však, že ak aj bol prečítaný, nemal na čitateľov veľký vplyv. A načo sú dobré články, ktoré nemajú žiaden vplyv?

Web má potenciál celú situáciu zmeniť. Práve preto majú z neho mnohí vydavatelia strach. Nemenovaný vydavateľ vedeckej literatúry nedávno povedal, že sa bojí dňa, keď sa na webe stanú bežným platby za každé prečítanie článku. Už teraz totiž vie, že množstvo z vydaných publikácií nikto nečíta. Ľudia a organizácie ich však, našťastie, stále nakupujú „do archívu“.

SkryťVypnúť reklamu

Čo s tým? Nuž, čo tak začať s tým, že prestaneme publikovať to, čo nikto nechce čítať? Na každú vytlačenú stranu dnes pripadá 30-tisíc strán, ktoré si niekto uloží do počítača. Kde je kontrola kvality? Kde sú editori? Kto kontroluje, čo sa uverejňuje na vašej webovej stránke alebo intranete? Ak sypete na vašu webovú stránku všetko, čo máte, ľudia ju budú vnímať ako skládku odpadu.

Zamyslite sa, aký druh obsahu svojim čitateľom poskytujete. Existujú tri základné metódy, ako kontrolovať váš obsah: udaním dátumu expirácie informácie, kontrolou v čase zverejnenia a periodickou kontrolou obsahu.

Stanovenie dátumu expirácie je veľmi užitočné pri informáciách ohraničených časom, napríklad pri avízach na určité akcie. Po stanovenom dátume môže byť text zo stránky automaticky odstránený. Bohužiaľ, pri väčšine obsahu to nebude také jednoduché.

SkryťVypnúť reklamu

Kontrola v čase zverejnenia znamená porovnávanie dokumentu určeného na zverejnenie s tými, ktoré už na webovej stránke máte. Ak už na stránke je niečo podobné, treba pri pridávaní nového textu starší odstrániť.

Periodickú kontrolu dokumentov možno robiť dvoma spôsobmi. Prvým je automatické zaslanie e-mailu autorovi každého príspevku na stránke určitý čas, povedzme, pol roka po jeho zverejnení. Autor je v ňom vyzvaný, aby posúdil, či je jeho článok stále relevantný. Druhou možnosťou je pravidelná kontrola všetkých informácií na stránke, napríklad raz ročne.

Ak sa osemdesiat percent článkov nikdy nečíta, predstavte si, o koľko efektívnejšia a prehľadnejšia bude vaša webová stránka bez nich. O čo ľahšie sa ľudia budú v nej orientovať a o čo rýchlejšie nájdu to, čo hľadajú. Menej je niekedy naozajviac.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: Gerry Mcgovern, www.gerrymcgovern.com(Autor je konzultantom, autorom kníh o content managemente Content Critical a The Web Conte

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Mesiac.

Japonská ispace stratila kontakt so sondou stratila necelé dve minúty pred pristátím na Mesiaci.


TASR
Ľudia so závažnými a dlhotrvajúcimi ochoreniami, by mali mať zapísané informácie o svojom zdravotnom stave. Pomôcť im môže aj predinštalovaná funkcia v smartfóne.

Záchranári si zistia zdravotné údaje.


4
Vizualizácia zrážky Mliečnej cesty s galaxiou Andromeda.

Milkomeda nie je samozrejmosť.


10
Logá spoločností Instragram, Facebook, WhatsApp a Meta.

Spoločnosť nahradí štátne dotácie, ktoré udržiavali prevádzku elektrárne Clinton Clean Energy Center.


SITA

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 096
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 578
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 546
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 579
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 946
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 697
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 752
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 585
SkryťZatvoriť reklamu