SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Číta niekto články, ktoré zverejňujete na internete?

Svet produkuje informácie neuveriteľnou rýchlosťou. Množstvo informácií, ktoré sú ľudia schopní prijať, však stále zostáva viac-menej nezmenené. Koľko percent informácií, ktoré zverejníte na svojej webovej stránke, si vôbec niekto prečíta? A čo budete robiť s tými, ktoré nikdy nikoho nebudú zaujímať?

Osemdesiat percent textov zverejnených na jednej z najväčších a najznámejších svetových webových stránok si nikto nikdy neprečíta. Nie sú čítané občas. Nie sú čítané zriedka. Nie, osemdesiat percent informácií, ktoré zverejňuje istá významná korporácia, si neprečíta ani jediný človek na svete.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa štúdie Michaela Leska z roku 1997, 48 percent vedeckých článkov z oblasti spoločenských vied uverejnených v roku 1984 nebolo v priebehu nasledujúcich desiatich rokov ani raz citovaných. Spomedzi všetkých článkov z oblasti jazyka a literatúry nebolo ani raz citovaných neuveriteľných 93 percent.

Ak váš článok nikto necituje, neznamená to, že ho nikto nečítal. Znamená to však, že ak aj bol prečítaný, nemal na čitateľov veľký vplyv. A načo sú dobré články, ktoré nemajú žiaden vplyv?

Web má potenciál celú situáciu zmeniť. Práve preto majú z neho mnohí vydavatelia strach. Nemenovaný vydavateľ vedeckej literatúry nedávno povedal, že sa bojí dňa, keď sa na webe stanú bežným platby za každé prečítanie článku. Už teraz totiž vie, že množstvo z vydaných publikácií nikto nečíta. Ľudia a organizácie ich však, našťastie, stále nakupujú „do archívu“.

Skryť Vypnúť reklamu

Čo s tým? Nuž, čo tak začať s tým, že prestaneme publikovať to, čo nikto nechce čítať? Na každú vytlačenú stranu dnes pripadá 30-tisíc strán, ktoré si niekto uloží do počítača. Kde je kontrola kvality? Kde sú editori? Kto kontroluje, čo sa uverejňuje na vašej webovej stránke alebo intranete? Ak sypete na vašu webovú stránku všetko, čo máte, ľudia ju budú vnímať ako skládku odpadu.

Zamyslite sa, aký druh obsahu svojim čitateľom poskytujete. Existujú tri základné metódy, ako kontrolovať váš obsah: udaním dátumu expirácie informácie, kontrolou v čase zverejnenia a periodickou kontrolou obsahu.

Stanovenie dátumu expirácie je veľmi užitočné pri informáciách ohraničených časom, napríklad pri avízach na určité akcie. Po stanovenom dátume môže byť text zo stránky automaticky odstránený. Bohužiaľ, pri väčšine obsahu to nebude také jednoduché.

Skryť Vypnúť reklamu

Kontrola v čase zverejnenia znamená porovnávanie dokumentu určeného na zverejnenie s tými, ktoré už na webovej stránke máte. Ak už na stránke je niečo podobné, treba pri pridávaní nového textu starší odstrániť.

Periodickú kontrolu dokumentov možno robiť dvoma spôsobmi. Prvým je automatické zaslanie e-mailu autorovi každého príspevku na stránke určitý čas, povedzme, pol roka po jeho zverejnení. Autor je v ňom vyzvaný, aby posúdil, či je jeho článok stále relevantný. Druhou možnosťou je pravidelná kontrola všetkých informácií na stránke, napríklad raz ročne.

Ak sa osemdesiat percent článkov nikdy nečíta, predstavte si, o koľko efektívnejšia a prehľadnejšia bude vaša webová stránka bez nich. O čo ľahšie sa ľudia budú v nej orientovať a o čo rýchlejšie nájdu to, čo hľadajú. Menej je niekedy naozajviac.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér obhajuje testovanie aj dátami, ktoré neexistujú

Hrozbou pre testovaných môže byť britská mutácia koronavírusu.

Plošné testovanie na Covid: Premiér Matovič oznámil plán Zachráňme spolu životy.
Dobré ráno

Dobré ráno: Štát ani neverí, že otestuje každého

Slovensko si vyskúša skríningové pretestovanie krajiny.

Na Slovensku prebieha plošné skríningové testovanie.
KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Výtery bez pointy

Vláda vyhodí milióny na testy, keď svet už beží preteky v očkovaní.

Peter Schutz

Neprehliadnite tiež

Rok 2020 dosiahol remízu. Bol takmer najteplejší

Musíme sa pripraviť na ďalšie rekordy.

Rok 2020 sa začal nezvyčajne silným obdobím požiarov v Austrálii.

Raketa Virgin Orbit sa prvýkrát dostala do vesmíru

Raketa bola vypustená nad Tichým oceánom z krídla upraveného Boeingu 747-400.

Raketa pri štarte z lietadla na únik z gravitácie spotrebuje menej paliva.
Nálezy zo Sakkáry.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  3. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  6. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  7. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  8. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  10. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 22 370
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 14 246
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 399
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 461
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 744
  6. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 616
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 264
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 100
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 065
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 5 966