10. apr 2002 o 12:55
Nokia tvrdí, že výskyt chybných mobilov nezasiahne jej zisky
HELSINKI 10. apríla (SITA, Reuters) - Spoločnosť Nokia, ktorá je najväčším výrobcom mobilných telefónov na svete, oznámila, že niektoré z jej telefónov majú chybné displeje, tvoria však menej ako 10 % celkovej produkcie. Náklady na odstránenie problému bu
de znášať výrobca komponentov, ktorý je zodpovedný.
Presný počet chybných telefónov nie je známy, Nokia však predala v minulom roku celkovo 140 mil. telefónov. Tie, ktoré sú chybné, pravdepodobne vyrobili pre európske, ázijské a severoamerické trhy, medzi októbrom 2001 a januárom 2002. "Vplyv kvalitatívnej poruchy na náš predaj nemá veľký vplyv, pretože chybné telefóny predstavujú menej ako 10 % produkcie," povedal hovorca firmy Nokia Mobile Phone Tapio Hedman.
Firma tak reagovala na správy, ktoré sa vyskytli v nedávnych dňoch (vrátane článku v nemeckom denníku Handelsblatt a výskumu investičnej banky Dresdner Kleinwort Wasserstein), o vážnosti porúch na telefónoch Nokia. Fínska spoločnosť Nokia poprela tvrdenie banky Dresdner, že vykompenzovanie chýb bude mať negatívny vplyv na jej zisky. "Všetky náklady, súvisiace s týmto kvalitatívnym problémom, bude hradiť dodávateľ komponentov," oznámila Nokia v správe a dodala, že problém týkajúci sa komponentov sa vyriešil vo februári.
Nokia uviedla, že najväčšmi boli poruchou postihnuté malé a drahé modely telefónov 8210 a 8260, v menšom rozsahu však boli postihnuté aj iné, vrátane základnejších a lacnejších telefónov zo sérií 3000. Chybný komponent spôsobuje zhasnutie displeja a zmiznutie textov. V prípade poruchy si telefón vyžaduje už iba nový displej, uvádza Nokia. Doteraz sa telefóny s chybnými displejmi našli predovšetkým v Škandinávii, Nemecku, Austrálii a USA. Nokia mala v minulom roku 37-percenntý podiel na svetovom trhu mobilných telefónov, čo je viac ako dvojnásobok podielu jej najbližšieho konkurenta Motorola. Hoci Nokia v uplynulých rokoch dosiahla výrazné podiely na trhu, zatiaľ ju nezasiahli rozsiahle reklamácie telefónov, ktoré nie sú nezvyčajné v tomto sektore.
rk;na
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou