Paríž 10. apríla (TASR) - Ako pracovali a vyhľadávali informácie novinári pred internetom, uvažuje v dnešnom čísle denník Libération, keď rozoberá prieskum o využívaní internetu medzi novinármi.
Celosvetová počítačová sieť sa presadila medzi 41,7 percenta novinárov ako hlavný zdroj informácií, ďalej nasleduje sieť osobných kontaktov pre 35,4 percenta žurnalistov a ďalšie médiá pre 22,9 percenta pracovníkov oznamovacích prostriedkov. Vyplýva to z prieskumu, ktorý medzi 418 novinármi zo 14 krajín vo februári tohto roku uskutočnila poradenská spoločnosť Hopscotch.
Novinári pomerne rýchlo zvládli prácu s internetom a v celosvetovej počítačovej sieti vyhľadávajú informácie o konkrétnych témach (89,6 percenta respondentov), už publikované články (60,3 percenta), vyjadrenia k témam (45,8 percenta), komuniké a ďalšie komplexné materiály pre tlač (33,3 percenta opýtaných).
Spomedzi respondentov 40 percent patrí medzi tých, čo sa adaptovali na nový informačný systém veľmi rýchle a skoro - skupina "early adopters" využíva celosvetovú počítačovú sieť od roku 1995.
Dokonca aj francúzski novinári dobehli zaostávanie, poznamenáva Libération, keď sa ich počet zvýšil zo 16,7 percenta v roku 1995 na 37,5 percenta v roku 1997.
Takmer tretina francúzskych novinárov surfuje pravidelne jednu až päť hodín týždenne (presne 29,9 percenta), niektorí dosahujú vrchol 20 hodinami týždenne, konštatuje denník.