Podľa výsledkov prieskumu aktívny slovenský používateľ Internetu sa pripája zvyčajne niekoľkokrát denne, ale jedna návšteva netrvá dlhšie ako hodinu. Čo sa týka pripojenia na Internet, v zamestnaní využíva najmä pevnú linku, doma dial up, častejšie sa však pripája v práci. Platby za pripojenie doma najradšej platí formou mesačných paušálov, ak nemá pripojenie doma, tak o jeho zriadení uvažuje.
Na Internete sú vyhľadávané najmä informácie k práci, spravodajské informácie, ale aj informácie o výrobkoch, službách a k hobby, resp. Internet je využívaný aj na sťahovanie programov. Nakupovanie cez Internet je vnímané ako bezproblémové, aj keď zatiaľ nie je bežnou formou nákupu slovenských používateľov Internetu. Najčastejšie sa kupujú CD nosiče a knihy. Možnosť posielať e-maily prostredníctvom free-mailových služieb je vo vysokej miere využívaná, najmä pre možnosť jej neobmedzeného využívania bez viazania na určité miesto. Počet denne posielaných súkromných mailov u takmer väčšiny užívateľov neprekročí číslo 9.
Ako forma elektronického bankovníctva je najviac využívané zadávanie platobných príkazov a získavanie informácií o stave na účte prostredníctvom Internetu. Prevažná väčšina používateľov internetu si všíma reklamu na internetových stránkach a takmer všetci z nich na ňu niekedy kliknú (obľúbený je najmä banner s obrázkami). Možnosť prenajímania softvérových aplikácií užívateľov Internetu zatiaľ nezaujala.
Autor: Taylor Nelson Sofres