Hlavu v smútku majú firmy, ktoré sa navigáciou živia.
Či firma zostane iba pri tejto platforme, zatiaľ nie je zrejmé. Vývojári navigačných softvérov však majú obavy a o ich opodstatnenosti svedčí aj výrazný prepad cien ich akcií na kapitálových trhoch. Doposiaľ boli zvyknuté účtovať za svoje riešenia približne 70 eur, alebo predávali navigácie vo forme časového predplatného.
Google doposiaľ nebol veľkou hrozbou. V mobiloch s prístupom na internet síce ponúkal svoje vektorové mapy so satelitnými snímkami sveta, chýbal však náležitý komfort a doplnkové funkcie. Navigácia nemala hlasový výstup a jej použiteľnosť bola v porovnaní s komerčnými produktami obmedzená.
Mobilný systém Android však nie je obmedzený iba na platformu mobilných telefónov. Možno ho využiť aj v inteligentných autorádiách, satelitných navigáciách či iných zariadeniach, ktoré majú nepretržitý prístup k internetu. Tam, kde sú mapy uložené v zariadení nutnosťou, budú mať stále navrch tradiční výrobcovia.