Los Angeles 16. mája (TASR) - Microsoft Corp. uvedie hernú konzolu Xbox na trh 8. novembra za 229 USD a dôležitú preddovolenkovú sezónu využije proti Sony a Nintendo v konkurenčnom boji o dominanciu v sektore v hodnote 6,5 miliardy USD.

Tento termín dá Microsoftu len niekoľko týždne na zvládnutie záujmu o Xbox a zároveň vyhrať preteky s PlayStation 2 (Sony) a GameCube (Nintendo), ktorý sa má na trhu objaviť približne v rovnakom čase. Aj napriek tvrdej konkurencii obidvoch japonských gigantov však spoločnosť očakáva, že do konca roka predá 1,0 až 1,5 milióna kusov.
Vstup Xbox je však relatívne kontroverzný, pretože analytici pochybujú, či trh zvládne tri rôzne konzoly a upozorňujú na tohtoročný neúspech konzoly Sega Dreamcast.
Microsoft plánuje v prvých 18 mesiacoch podporiť Xbox marketingovou investíciou 500 miliónov USD a očakáva, že 8. novembra sa na pultoch objaví 600 000 až 800 000 konzol. Spoločnosť pritom zdôrazňuje výkonný hardvér, ktorý umožní vzájomné súťaženie hráčov a ich komunikáciu na internete.
Stanovená cena je v súlade s očakávaním analytikov na úrovni 300 USD. Výrobcovia konzol totiž predávajú hardvér so stratou v nádeji, že si rýchlo vybudujú spotrebiteľskú základňu a zarobia na predaji hier. Nižšia cena zároveň zvyšuje príťažlivosť konzoly u kupcov, hoci pre výrobcu znamená počiatočnú stratu. Na druhej strane vyššia cena výrobku síce znižuje úvodné straty, odstrašuje však sporovlivých spotrebiteľov.
Xbox sa zakladá na rovnakej technológii, na ktorej princípe sú vyrábané osobné počítače. Hoci Microsoft zdôrazňuje, že hardvér konzoly prekoná PlayStation 2 a GameCube, analytici upozorňujú, že výkonnosť nemá význam, pokiaľ hry nebudú mať dobrý softvér.
Microsoft má pre uvedenie Xbox na trh pripravených 15 až 20 hier a mnohé ďalšie predstaví v nadchádzajúcich mesiacoch. Spoločnosť plánuje pre konzolu vyvinúť aj internetové hry a užívateľom sľubuje, že budú schopní pripojiť sa k elektronickej hre jedným kliknutím a komunikovať so spoluhráčmi počas hrania.
(1 USD = 49,359 SKK)