Nemeckí vývojári z Crytek sa sústreďovali doposiaľ na PC platformu, pre ktorú vytvorili nezabudnuteľné hry. Tie bývali vyzdvihované aj pre technické spracovanie. Je pritom úplne jedno, či sme boli unesení v roku 2004 z Far Cry alebo o niekoľko rokov neskôr pri Crysis či samostatne spustiteľnom datadisku Crysis: Warhead. Graficky úžasné divadielko nemalo a v prípade Crysis ani teraz nemá konkurenciu.
Interne vyvíjaný engine CryEngine vo svojej tretej generácii oproti predchodcovi síce neupúta razantnými zmenami a vylepšeniami, no je určený nielen pre výkonné PC, ale i herné konzoly Xbox 360 a Playstation 3, o ktorých sa hovorilo, že výkonnostne by na CryEngine nestačili. Ako sa ukazuje, opak je pravdou.
Crytek pri príležitosti prezentácie CryEngine 3.0 vydali špeciálne video, v ktorom ponúkajú svoje dielo na predaj iným tvorcom, ktorí by engine mohli využívať na tvorbu hier bez nutnosti vyvíjania vlastného enginu. Čo všetko dokáže, uvidíte sami a že ide o špičku, netreba ani dodávať.
Zdroj:Fileshack