Sociálna sieť Facebook uchvátila milióny ľudí, lebo im dala kontakt, aj keď sú od seba ďaleko. Twitter urobil to isté s miliónmi tých, ktorí chcú zdieľať medzi sebou informácie a svoje názory.
Facebook teraz chce byť oveľa viac ako Twitter. A to bez toho, aby stratil to, čím bol doteraz. Neuspel pri pokuse o kúpu, nápady si od konkurenta teda aspoň požičiava.
@Mama má @Emu
Zdanlivo banalita. Zavináč pred menom človeka, ktorého citujete, spomínate, alebo naňho reagujete. Doteraz to bola pre Twitter vlajková loď - umožňovala totiž to, čo Facebook a iné sociálne siete nie - sledovať v priamom prenose výmenu informácií medzi používateľmi.

Facebook ju už má odteraz tiež. Ľudí, skupiny, fanúšikovské stránky a všetko, čo sa dá na Facebooku "chytiť", možno od včera priamo zo statusov (krátkych príspevkov) prelinkovávať. Po napísaní znaku zavináč (@) v príspevku sa zobrazí menu, v ktorom stačí osobu alebo vec vybrať.
"Chceme aby ľudia na Facebooku hovorili o svojich skutočných prepojeniach a oveľa viac na seba reagovali," povedal pre New York Times Andrew Huang, projektový manažér z Facebooku. Vynález Twitteru firma radšej nazvala "bežným internetovým mechanizmom".
Označovanie ľudí vo Facebooku však nie je zďaleka jedinou funkciou, ktorá sa podobá tomu, čo už dávno robí Twitter. V lete tvorcovia do stránky vintegrovali sociálny vyhľadávač podobný tomu twitterovskému a len pred týždňom svetové periodiká porovnávali novú odľahčenú verziu Facebooku s hlavnou stránkou twitter.com.
Laboratórium nápadov ako od Google
“Facebook vie, že Twitter je zaujímavý a robia všetko preto, aby okopírovali jeho vlastnosti skôr než sa vo verejnosti zafixujú pod jeho hlavičkou,” myslí si analytik Jeremiah Owyang zo Altimeter Group.
Už však nielen Twitter. Niektoré zaujímavé vlastnosti si požičali aj od Google. Ako napríklad najnovší prírastok do katalógu aplikácii - Facebook Prototypes. Ide o experimentálne vylepšenia stránky podobné tým, ktoré už niekoľko rokov prezentuje Google pod hlavičkou Google Labs.
"Facebook Prototypes nám umožňuje dostať naše nápady von na svetlo sveta," píše firma v blogu, s tým, že môžu obsahovať chyby, a drvivá väčšina z nich sa nikdy nemusí stať súčasťou Facebooku. Presne podobný princíp využíva aj Google.
Momentálne je medzi experimentálnymi vylepšeniami päť aplikácii - okrem programu pre ovládanie Facebooku z Macov, napríklad vyhľadávač posledných komentárov od vašich priateľov, či vyhľadávač podobných príspevkov.

Čo má Facebook ešte nové
- Tristo miliónov používateľov - 250 miliónov ich mal pred dvoma mesiacmi, 200-miliónov pred piatimi. Dokopy ľudia strávia denne spolu šesť miliárd minút čítaním Facebooku, odošlú dohromady každý deň miliardu správ cez čet, a pridajú 20 miliárd obrázkov. Facebook rastie hlavne v krajinách, kde bol doteraz neznámy. (Zdroj)
- Vraj konečne zarába peniaze - firma napriek masovému úspechu dlho hľadá spôsoby ako vôbec zarobiť na svoju prevádzku. Doteraz bola v stratách, teraz však má podľa slov jej zakladateľa za sebou prvý ziskový kvartál. Čakala to pritom najskôr v roku 2010.
- Jeden človek - služba, ktorú využívajú milióny - Na konferencii TechCrunch50 sa firma vychvaľovala ako dokáže s pomocou pár ľudí priniesť služby, ktoré oceňujú milióny. Aplikáciu pre iPhone vraj vyvinul celú len jeden človek, Facebook Lite traja.