SME
Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Proces digitalizácie je spustený, ľudia dostanú peniaze na dekodér

Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) SR spustilo prvú fázu prechodu z analógového vysielania na digitálne, ktorý je naplánovaný na rok 2012. "Informačná kampaň bola zahájená v tento týždeň," konštatoval na dnešnej tlačovej konferencii minis

BRATISALVA. ter dopravy Ľubomír Vážny.

"Súčasné frekvenčné spektrum analógového vysielania je už prakticky vyčerpané, takéto digitálne vysielanie nám umožní ušetriť toto spektrum," zdôvodnil digitalizáciu vysielania Vážny. Tá by tak mala priniesť nielen kvalitnejší obraz a zvuk, ale aj možnosť väčšej programovej ponuky.

Vážny taktiež upozornil, že prechod na takéto vysielanie je aj záväzok Slovenska voči Európskej únii (EÚ). "Všetky štáty únie majú prejsť na digitálne vysielanie do konca roka 2012," uviedol Vážny.

Skryť Vypnúť reklamu

Digitalizácia by sa mala podľa šéfa rezortu dopravy dotknúť približne 650.000 domácností. "Momentom, keď sa vypnú analógové vysielače, musia si zabezpečiť nový integrovaný televízny prijímač so zabudovaným dekodérom, respektíve dokúpiť dekodér osobitne," vysvetlil Vážny.

Sociálne slabšie skupiny obyvateľstva budú môcť od MDPT získať na zabezpečenie tohto prechodu poukážku na 20 eur (602,52 Sk). Ich príjem by mal byť nižší ako 185,89 eura (5600 Sk). Podľa prvých odhadov by malo tento príspevok získať 150.000 domácností. Priemerná cena dekodéra predstavuje podľa Vážneho približne 26,56 eura (800 Sk).

Občanov, ktorí prijímajú signál cez satelit alebo káblových operátorov, sa prechod na digitálne vysielanie nedotkne. Podľa Vážneho je to tiež asi 650.000 domácností.

Skryť Vypnúť reklamu

Proces digitalizácie riadi rezort dopravy. Informačnú kampaň zabezpečí reklamná agentúra B.M.A., s.r.o. "Firmu sme vybrali podľa zákona o verejnom obstarávaní," zdôraznil Vážny. Rezort dopravy zaplatí za 36-mesačnú kampaň reklamnej agentúre maximálnu sumu 1,66 milióna eur (50 miliónov Sk).

Prechod na digitálne vysielanie bude mať podľa rezortu dopravy tri fázy. Prvá časť - informačná kampaň sa začala v priebehu tohto týždňa. Druhá fáza, motivačná kampaň pred spustením, je naplánovaná na roky 2010 až 2012. Tretia časť predstavuje aktivačnú kampaň pred úplným vypnutím analógového vysielania, ktorá by mala byť spustená v roku 2012.

Digitálne vysielanie je známe aj pod skratkou DVB-T (Digital Video Broadcasting - Terrestrial).

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Záchranár Peter Vizvary z galantskej nemocnice, ktorého na ARO doviezli na Silvestra po tom, ako sa pri práci sám nakazil koronavírusom.

Pocit dusenia mám stále v sebe, vraví pacient pripojený na kyslík.

10 h
Monika Jankovská odchádza z výsluchu na NAKA v Nitre.

S vyšetrovateľmi začala spolupracovať koncom októbra.

8 h

Rozhovory ZKH s primátorom Bratislavy Matúšom Vallom.

8 h

Neprehliadnite tiež

Podcast Klik.

Komentovaný prehľad technologických správ.

2 h

O biobezpečnosti a spôsoboch, akými bioinžinieri geneticky upravené bunky robia bezpečnými.

12 h

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 36 628
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 35 372
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 863
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 499
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 988
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 363
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 032
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 643
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 564
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 6 313