Bratislava 6. septembra (TASR)
Na čele rebríčka je teda opäť azet.sk, nasledujú ho zoznam.sk, atlas.sk, sme.sk a topky.sk. Vyplýva to z odhadovaných údajov monitoringu Asociácie internetových médií (AIM).
Stránky najviac navštevovaného portálu azet.sk zaznamenali podľa odhadov návštevy 1.636.282 reálnych užívateľov (RU), druhý skončil zoznam.sk s počtom 1.450.342 RU. Tretie miesto patrí portálu atlas.sk s 1.174.868 RU. Viac ako milión RU, konkrétne 1.132.605, má na konte aj informačný portál sme.sk. Prvú päťku uzatvárajú topky.sk s počtom 873.643 reálnych užívateľov.
Šieste sú podľa odhadov aktuality.sk (750.499 RU), ktoré si oproti júnu polepšili o jednu priečku a vymenili si tak pozíciu s portálom centrum.sk. Ten s počtom 726.452 RU skončil na siedmom mieste. Na osmičke sa drží pravda.sk (545.154 RU), za ktorou v júli nasledoval na deviatom mieste cas.sk (471.981 RU). Na desiatu priečku sa vyšplhala profesia.sk s počtom 447.197 reálnych užívateľov.
Z prvej desiatky vypadla markiza.sk (445.461 RU), ktorá v júli skončila podľa odhadov na 11. mieste a zaznamenala najväčší pokles RU. Podľa odhadov ju navštívilo až o 21,11 percenta menej reálnych užívateľov ako v júni.
Zmeny nastali aj v druhej desiatke, kde si o dve miesta polepšil autobazar.eu (379.038 RU), ktorý sa posunul na 13. miesto. O jednu priečku vyššie postúpili estranky.sk (382.452 RU) a skončili tak na 12. pozícii.
Naopak, pokles o dve priečky zaznamenala súčasná štrtnástka, joj.sk (393.261 RU), ako aj tvnoviny.sk, ktoré skončili na 16. mieste s počtom 350.152 reálnych užívateľov.
K zmene došlo aj na 18. priečke, kde sa ocitol najnakup.sk (325.628 RU) a vytlačil tak etrend.sk (281.958 RU), ktorý skončil mimo prvej dvadsiatky. Svoju pozíciu v nej si však obhájila sedemnásta diva.sk (351.630 RU), ako aj devätnásta pluska.sk (327.348 RU) a dvadsiata hyperinzercia (311.418 RU).
Napriek medzimesačne udržaným pozíciám zaznamenali všetky portály v prvej dvadsiatke u reálnych užívateľov klesajúci trend, a to v rozmedzí od 1,53 do 21,11 percenta. Výnimkou bol iba najnakup.sk, ktorého počet RU podľa odhadov stúpol o 4,95 percenta.