Lausanne 28. marca (TASR) - Generálny riaditeľ švajčiarskej dcérskej spoločnosti skupiny Orange Andreas Wetter v rozhovore pre agentúru Reuters uviedol, že mu nezáleží na tom, ktoré miesto obsadzuje Orange na švajčiarskom trhu s mobilnými operátormi.
Oveľa dôležitejšie je preňho prebratie zákazníkov spoločnosti Swisscom, ktorá na štátom kontrolovanom trhu zaujíma vedúce postavenie. Ceny spoločnosti Orange sú v porovnaní so Swisscomom o 20 až 30 % nižšie.
"Nízke ceny nie sú všetko. Zaujíma ma nielen kvantitatívny, ale aj kvalitatívny rast," uviedol A. Wetter, ktorého firma plánuje výrazné investície do infraštruktúry a služieb pre individuálnych zákazníkov ako aj pre firmy.
Švajčiarsky Orange mal ku koncu minulého roka 925 000 klientov v porovnaní so švajčiarskou jednotkou, spoločnosťou Swisscom Mobile, ktorá mala 3,37 milióna zákazníkov.
Príjmy spoločnosti pred zaplatením úrokov, zdanením a amortizáciou (EBITDA) predstavovali v minulom roku 10,5 milióna SFR (6,3 milióna USD) v porovnaní s rokom 2000, ktorý spoločnosť ukončila so stratou 523,7 milióna SFR.
Švajčiarsky člen skupiny Orange celkovo investoval zhruba 1,8 miliardy SFR a ešte plánuje v rokoch 2002-2003 investovať ďalšiu miliardu do zvýšenia počtu antén na 3 500 a vybudovania infraštruktúry siete mobilných služieb tretej generácie (3G).
Spoločnosť očakáva, že tieto investície sa jej vrátia vo forme operačných výnosov tak o 7 až 10 rokov.
* 1 pav zll