SME

Konferencia Microsoftu na hernej výstave Gamescom - predstavené Fable III

Všetko začína Peter Molyneux z Lionheadu, ktorý predstravuje nový koncept hry Fable Episodic. Prvých päť častí bude vydaných 29. septembra digitálnou formou, uvidíme ako sa seriálové spracovanie hier ujme. Takže dostaneme pôvodný druhý diel rozdelený na 5 častí. Zaujímavé riešenie.

A Molyneux samozrejme odhaľuje - pomerne očakávané - Fable III. Tentoraz pocítime v Albione omnoho väčšiu silu: nebudeme hrdinom, ale sa staneme rovno kráľom alebo kráľovnou celej krajiny. Každé rozhodnutie bude mať tentoraz výrazný vplyv na chod vášho územia, odrazí sa na postavení poddaných, ktorí vás môžu milovať, nenávidieť alebo sa pred vašou krutosťou báť. Spolupracovať sa teda bude s jednotlivými skupinami ľudí, ktorým môžete nasľubovať čosi a oni vás budú automaticky nasledovať a plniť vaše rozkazy - čiže aby sme sa do vladárskeho kresla najprv dostali, musíme sa prepracovať úplne nahor postupným šplhaním (možno aj do zadkov niektorým ľuďom alebo nezmyselným sľubovaním všetkého možného, len aby bolo plebs spokojné a do každej vety narvame sociálny program... jednoducho politika). Inšpirácia historickými osobnosťami potvrdená.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Tak napríklad jedno rozhodnutie, ktoré môže mnohé zmeniť. Nájdete poklad, čo s ním spravíte? Vylepšíte si vlastné sídlo? Rozdáte peniaze chudobným? Odpustíte občanom na istý čas dane? Z toho automaticky vyplýva, že aj v prípade kraľovania sa na tróne nemusíte udržať večne a svoju pozíciu obhajujete neustále. Čiže pravý opak nášho prezidenta (sic). Mnoho lokácií samozrejme budeme poznať, no prešli menšou zmenou, keďže našou úlohou bude (ako inak) zloženie tyranského panovníka celého Albionu z jeho trónu. Jeho/jej pohlavie závisí od uloženej pozície vo Fable II. Neprídeme ani o podrazy, intrigy a zrejme dôjde aj na definitívne riešenia typu odstránenie nepohodlnej osoby z cesty. Aký však potom budete panovník? Krutý, láskavý? Znie to ako spojenie stratégie a "fableovského" RPG.

SkryťVypnúť reklamu

Zmenami prejde aj zápletka, respektíve rozprávanie príbehu. Vo veľkých hrách - ako je tomu napríklad pri Fable - jednoducho príbeh postupne stráca čaro, rozvíja sa pomaly, neprekvapuje. Molyneux po napísaní scenáru zašiel do filmového štúdia, kde scény odohrali a prišla nová inšpirácia, zvýšila sa dramatickosť rozprávania, keďže je niečo iné, ak animátori vytvoria scénu podľa scenára a ako keď ju vidia zahranú profesionálmi.

Ako vladár bude môcť hráč súdiť a práve vplyvom týchto rozhodnutí sa budete profilovať pred poddanými. Molyneux rázne zmietol zo stola možnosť, že by malo ísť o stratégiu práve príkladom rozhodovania. Povedzme, že sa pred vás dostane mladé dievča, ktoré ukradlo jedlo. Podľa pravidiel by malo byť odsúdené, pretože kradnúť sa nemá (platí výhradne v krajine Albion) a trest by ju minuť nemal. Lenže si môžete vypočuť aj druhú stranu a zistíte, že vaše zákony sú príliš tvrdé, rodina dievčaťa je chudobná a nemá čo jesť. Kto potom spravil chybu? A aké bude riešenie?

SkryťVypnúť reklamu

Ďalším vylepšením je dotýkanie sa. Vo Fable II sme sa mohli dotýkať psa (to povedal Molyneux a nechceme vedieť, ako to v skutočnosti myslel). Ale stále to vyzerá vo väčšine hier tak, akoby bol hrdina odtrhnutý charakter od ostatných postáv. Práve preto by sa mala do hrateľnosti a celkovej atmosféry a zžitia sa s hrdinom ako človekom rázne predrať možnosť dotýkania. Bežnému človeku, priateľovi z videnia podáte ruku. Budete to robiť automaticky pri známosti s danou postavou. Dôvernejšie stretnutie vyústi v pozdravenie objatím. Keďže aj vo Fable III budeme môcť mať deti, bude možné svojich potomkov zahanbiť pred rovesníkmi a tým ovplyvníte postoj dieťaťa k vám i ostatných k nemu. Dynamické dotýkanie sa bude spojené aj s questami. V minulosti to bolo tak, že ak ste dostali úlohu "zachrániť dieťa", našli ste dieťa, stlačili tlačidlo a bolo to vybavené. Teraz to bude inak: musíte sa dieťaťa dotknúť, pretože plače, musíte ho utíšiť. Alebo svoju virtuálnu lásku zavediete na romantickú prechádzku, v ktorých nesmú chýbať dotyky (slušné dotyky na slušné miesta)!

SkryťVypnúť reklamu

A na záver už len Peter dodáva, že Fable III sa objaví budúci rok, no nečakajme hru príliš skoro. Čiže skôr k jej koncu. To je z konferencie Microsoftu všetko. Predstavené bolo jedno pokračovanie úspešného trháku. Či je to viac ako PS3 Slim, posúďte sami.

Zdroj:Eurogamer

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 850
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 666
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 569
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 282
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 918
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 877
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 738
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 677
SkryťZatvoriť reklamu