BRATISLAVA. Telefónica O2 má problém s dobíjaním predplatených kariet svojich zákazníkov od včerajšieho dopoludnia. „Je to už viac ako 24 hodín," potvrdila operátorka na zákazníckej linke.
Klienti, ktorí sa snažili kredit dobiť prostredníctvom internetu , môžu ostať zaskočení. Platba im korektne odíde z účtu, prípadne kreditnej karty, kredit sa však nenavýši. Telefónica využíva platobnú technológiu VÚB banky. Rovnakého sklamania sa dočkajú pri dobíjaní kreditu cez bankomat, či kupóny, ktoré si zakúpili na pobočkách operátora. Dobíjanie kreditov jednoducho nefunguje.
Operátorka zákazníckeho centra ubezpečila, že klienti o svoje peniaze neprídu. Podľa nej však neexistuje v tejto situácií spôsob na vrátenie peňazí.
"Včera som si okolo obeda dobil kredit o šesť eur, karta stále navýšenie kreditu neeviduje," hovorí jeden z našich čitateľov, ktorého sa chyba v systéme O2 dotkla.
Chybu odstránili, požiadavky spracovávajú
Telefónica O2 oficiálne priznala výpadok v systéme dobíjania kreditu, ktorý vznikol počas včerajšieho dňa. "Ten bol dnes ráno odstránený a systém opäť funguje," potvrdila dopoludnia Martina Hrivnáková, riaditeľka komunikácie spoločnosti Telefónica O2.
Povedala, že všetky požiadavky zákazníkov na dobitie kreditu boli zaznamenané a v súčastnosti sa priebežne spracovávajú. Aktuálne teda systém funguje, ale súčasné požiadavky sa zaradia do radu za tie včerajšie.
"Všetky prípadne reklamácie budeme riešiť ku spokojnosti zákazníkov. Spôsobené nepríjemnosti sa budeme snažiť zákazníkom kompenzovať," povedala dopoludnia Hrivnáková.
Chybu zažili prvý krát, možno budú odškodňovať
„V prvom rade sa chceme všetkým dotknutým klientom ospravedlniť," hovorí Hrivnáková. Povedala, že zvažujú niekoľko možností kompenzácie zákazníkom za vzniknuté nepríjemnosti. „Jednou z nich by mohlo byť napríklad jednorázové zvýšenie volacieho kreditu," povedala.
Spoločnosť tvrdí, že s takýmto výpadkom sa stretla po prvý krát.
Na otázku, prečo klientov neupozorňovali na svojej web stránke Hrivnáková odpovedala: „Prvé odhady hovorili o tom, že chybu sa podarí rýchlo odstrániť. Až v priebehu prác sa ukázalo, že riešenie si vyžiada dlhší čas."
Autor: ava