BRATISLAVA. Príčinou vypnutia Poštafóra začiatkom júla bola jeho nevhodná propagácia. Agentúra VYV PR sa vtedy rozhodla propagovať fórum inzerátmi v dennej tlači, ktoré súviseli s platom a odmenami generálneho riaditeľa pošty Libora Chrásta.
Pošta s VYV PR preto rozviazala zmluvu. Okrem propagácie internetového fóra agentúra zabezpečovala aj odpovede na otázky ľudí, preto bola pošta nútená Poštafórum vypnúť kým sa nájde nový dodávateľ.
Podľa hovorcu Slovenskej pošty Juraja Danielisa je nástupcom VYV PR reklamná agentúra Creo Young/Rubicam. Ide o agentúra s ktorou má pošta dlhodobú zmluvu na reklamné služby v hodnote 13-miliónov eur. Creo zabezpečovala napríklad komunikáciu pri prechode na euro.
Zmena dodávateľa by sa pri tom nemala dotknúť ľudí.
"Cena za dodávku služby bola už v predchádzajúcej prevádzke nastavená na úrovni blížiacej sa nákladom, a teda sa takmer nezmenila," hovorí Danielis. Podľa medializovaných informácii mala VYV PR dostať za prevádzku fóra niečo okolo 70-tisíc eur ročne.
Hovorca pošty zdôrazňuje účel internetového fóra, ktorá je určené zákazníkom, nie zamestnancom. "Poštafórum slúži výlučne na komunikáciu Slovenskej pošty s klientmi a na riešenie otázok o produktoch a službách Slovenskej pošty," hovorí Danielis. Naráža tým na problémy, ktoré vznikli počas predošlej prevádzky fóra, kedy o pracovných podmienkach diskutovali zamestnanci pošty. Tým preto musela pošta zriadiť špeciálnu e-mailovú schránku.
Hovorca ministerstva dopravy Stanislav Jurikovič povedal, že fórum má "jasný zámer, ktorým je informovanosť klientov Slovenskej pošty online." Podľa neho dáva pošta takýmto spôsobom najavo, že sa snaží priblížiť zákazníkom. "Poštafórum dáva priestor na to, aby sa klient informoval priamo z domu o službách, či získal rôzne informácie týkajúce sa pošty, ale aj poukázal na pripadne nedostatky, ktoré môžu byť operatívne vyriešené k spokojnosti klientov," hovorí Jurikovič.