BRATISLAVA 6. augusta (SITA) - Oproti prvému kvartálu tohto roka však počet aktívnych zákazníkov poklesol o 32 tis. Vyplýva to zo zverejnenej polročnej správy skupiny Slovak Telekom (ST). Počet zákazníkov v segmente fakturovaných služieb sa v porovnaní s júnom minulého roka zvýšil o 11 % na 1,386 mil., čo predstavuje čistý medziročný nárast o 135 tis. Počet aktívnych zákazníkov s predplatenými kartami, ktorí za posledné tri mesiace využili služby operátora, dosiahol 774 tis. "V čase zostrujúceho sa konkurenčného boja o zákazníkov zostáva prioritou spoločnosti rast v segmente zmluvných zákazníkov. Počas prvých šiestich mesiacov roku 2009 vynaložil T-Mobile značný objem finančných prostriedkov na získanie nových, ako aj udržanie si existujúcich zmluvných zákazníkov," uviedla spoločnosť ST vo svojej tlačovej správe.
Za prvých šesť mesiacov tohto roka dosiahla spoločnosť T-Mobile Slovensko celkové výnosy 280,9 mil. eur, čo v medziročnom porovnaní predstavuje ich pokles o 2,4 %. "Dvoma hlavnými príčinami medziročného poklesu je zníženie cien hovorov a dátových služieb a vplyv pokračujúcej vlny regulácie roamingu v rámci krajín Európskej únie," uviedla materská spoločnosť. Zisk operátora pred zdanením, úrokmi, odpismi a amortizáciou (EBITDA) dosiahol 136,7 mil. eur, pričom tak zaznamenal medziročný pokles o 1 %. Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) sa medziročne znížil o 2 % na úroveň 18,7 eura. Priemerná mesačná hlasová prevádzka za prvých šesť mesiacov tohto roku dosiahla 123 minút na jedného zákazníka, čo predstavuje medziročný 12-percentný nárast.
Podľa generálneho riaditeľa T-Mobile Slovensko Milana Vašinu sa spoločnosť v súčasnej neľahkej hospodárskej situácii aj naďalej zameriava na inováciu, rozširovanie a zabezpečenie vysokej hodnoty portfólia svojich služieb. Výsledkom tejto stratégie je podľa neho posilňovanie štruktúry zákazníckej bázy. "Súčasťou nášho úsilia je tiež efektívne hospodárenie v oblasti nákladov, čoho dôkazom sú napriek poklesu výnosov stabilné marže a silný cash flow, ktorý nám umožňuje naďalej investovať prostriedky do nášho rozvoja a telekomunikačných projektov," informoval Vašina.
T-Mobile Slovensko, a.s. je 100-percentnou dcérskou spoločnosťou Slovak Telekom, a.s., ktorá je súčasťou nadnárodnej skupiny firiem Deutsche Telekom Group. Majoritným akcionárom ST je spoločnosť Deutsche Telekom AG s podielom 51 % akcií. Ministerstvo hospodárstva SR vlastní 34 % akcií a Fond národného majetku Slovenskej republiky 15 % akcií. T-Mobile dosiahol z vlaňajšieho hospodárenia celkové výnosy 591,4 mil. eur a zisk EBITDA na úrovni 235,6 mil. eur.