Google ostane najväčším hráčom aj po spojení Yahoo a Microsoftu. Patria mu viac než dve tretiny trhu.
Google musí čeliť novej výzve. Microsoft a Yahoo sa dohodli na vzájomnej spolupráci v segmente vyhľadávania. Obe firmy budú používať spoločný vyhľadávač a reklamný systém, aby sa podelili o zisky.
Pre Microsoft to znamená výrazné zvýšenie trhového podielu ich vyhľadávača a pre používateľov reklamného systému Yahoo dosah na nových potenciálnych zákazníkov. Osoh budú mať zo spolupráce obe firmy. Yahoo vylepší svoju obchodnú bilanciu a Microsoft získa silnejšie postavenie na trhu, kde doposiaľ výrazne zaostával za konkurenciou.
Vzájomná dohoda o spolupráci bola uzavretá na 10 rokov a jej predmetom sú iba služby vyhľadávača a reklamného systému. Yahoo ušetrí ročne 275 miliónov dolárov na prevádzkových nákladoch a získa približne o 500 miliónov dolárov vyššie tržby z reklamy. Microsoftu sa tak podarilo predať technológiu vyhľadávača, s ktorou debutoval pred časom na trhu.
Microsoft a Yahoo majú spoločne 28-percentný podiel na trhu internetového vyhľadávania v USA - Yahoo má 20 percent a Bing okolo 8 percent. To je výrazne pod 65 percentami pripadajúcimi na Google.
Vo zvyšku sveta je dominancia Google ešte výraznejšia, keďže jeho podiel na globálnom trhu predstavuje 67 percent oproti 11-percentnému celkovému podielu Microsoftu a Yahoo.
Autor: mg