SME

Microsoft kúpi jadro Yahoo. Za zlomok ceny, ktorú ponúkal pred rokom

Softvérový gigant Microsoft a vyhľadávač Yahoo sa nakoniec zrejme predsa len dohodnú. Microsoft kúpi divíziu reklamy a vyhľadávania. Yahoo z obchodu získa vlastnou vinou oveľa menej ako by dostal ešte minulý rok.

(Zdroj: Christian Lang/Flickr.com)

Softvérový gigant Microsoft a vyhľadávač Yahoo sa nakoniec predsa len dohodnú. Microsoft kúpi divíziu reklamy a vyhľadávania. Yahoo z obchodu získa vlastnou vinou oveľa menej ako by dostal ešte minulý rok.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Microsoft kupuje Yahoo, Yahoo odmieta", "Yahoo chce byť kúpené, Microsoft odmieta". Titulky novín o možnom spojení dvoch gigantov - jedného softvérového a druhého webového - minulý rok zapĺňali stránky všetkých novín sveta až dovtedy, kým ho celkom neunudili.

Dlhé naťahovačky medzi akcionármi, mesiace vyjednávania a rôznych špekulácii sa však zrejme budúci týždeň definitívne skončia. Víťaz: Microsoft, Yahoo, ktorému bolo ešte minulý rok vo februári málo 45 miliárd dolárov nakoniec pristane na ponuku, ktorá z nej tvorí sotva sedem percent.

SkryťVypnúť reklamu

"Ak všetko pôjde ako má, kontrakt by mal byť oznámený budúci týždeň," cituje All Things Digital zdroje z oboch táborov. Rokovania o odkúpení dvoch najsilnejších divízii vyhľadávača Yahoo spoločnosťou Microsoft priniesli nezávisle na sebe aj viaceré vplyvné zdroje z prostredia Wall Street.

Koľko Yahoo stratil?

Pôvodná ponuka, ktorú vo februári minulého roka Microsoft núkal za Yahoo sa podstatne scvrkla. Kým na začiatku Microsoft núkal za firmu takmer 45 miliárd dolárov a neskôr v novembri aj v súvislosti s prepadom akcií Yahoo cena klesla na 20 miliárd, teraz sa hovorí už iba o cene troch miliárd dolárov.

V hre už ale nie je celá firma, ale len jej dve kľúčové časti - divízia vyhľadávania a reklamy. Microsoft sa tiež bude podľa predbežných dohôd ešte niekoľko rokov s Yahoo deliť o zisky z predaja inzercie. Aj tak však ide o podstatný prepad, zhodujú sa analytici.

SkryťVypnúť reklamu

Čo Microsoft získa

Vyhľadávač Yahoo, nie veľmi populárny v Európe, patrí v USA stále medzi veľmi využívané. Vyhľadávač Bing, ktorý Microsoft spustil pred niekoľkými týždňami mu zďaleka nemôže priniesť také zisky z reklamy, ako Yahoo.

Ku niekoľko percentnému Bingu tak teraz získa stránku, ktorá kontroluje dvadsať percent trhu v Spojených štátoch. Mohol by tak ovládnuť tridsať percent amerického trhu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 876
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 712
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 620
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 381
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 921
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 685
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 675
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 631
SkryťZatvoriť reklamu