Ako obaja superhrdinovia dopadli? Podľa mnohých herných médií ide o skvostné hry. inFamous v našej recenzii dostalo nadpriemernú, avšak len mierne nadpriemernú známku a pri všetkej úcte k Prototype, je veľmi pravdepodobné, že obdrží rovnaké hodnotenie. Vo svojej podstate sme nehrali nič, čo by sme už nevideli a neskúšali niekde inde, dokonca v zábavnejšej forme, no nadšenie z ničoho pobláznilo mnohých recenzentov, ktorí rozdávali vysoké známky akoby sa nechumelilo.
Najdôležitejšie však je, ako sa hra predáva. A práve v tejto chvíli nastupuje na scénu pán Divnich, ktorý porovnal predaje oboch hier za cieľom zodpovedania otázky (života a smrti), či sa viac oplatí investovať do vývoja pre viac herných platforiem alebo je výhodnejšie sa orientovať len na jednu.
Podľa všeobecných čísel predajnosti všetkých hier prevalcovalo Prototype konkurenta inFamous a malo o viac ako 90% predaných kusov hier. Do tohto čísla však boli zarátané všetky verzie: pre PC, Xbox 360 aj Playstation 3, zatiaľ čo inFamous je exkluzívnym projektom výhradne pre Playstation 3 od Sony. Na tejto platforme zvíťazilo (pomerne logicky) inFamous, ktoré predalo o 35% viac PS3 verzií ako Prototype. Analytik odhaduje, že sa v budúcnosti tento nepomer môže pre inFamous zvýšiť až na 50%.
Kto je však konečným víťazom, sa určiť nedá. Multiplatformový hier si vyžiada vyšší rozpočet, než pri sústredenej tvorbe na jednu platformu, no počet predaných kusov hier je pri viacerých herných systémoch vyšší. Takže ako? Bola skôr sliepka alebo vajce? Je podľa vás výhodnejší multiplatformový vývoj alebo exkluzívne projekty pre jednu platformu?
Poznámka: horný obrázok pochádza z hry inFamous, spodný z Prototype.
Zdroj:Shacknews