SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Oplatí sa viac multiplatformový alebo exkluzívny vývoj hier?

Multiplatformové a exkluzívne hry? Náročná otázka, ku ktorej odpoveď sa snaží dať analýza Jesse Divnicha zo spoločnosti EEDAR porovnaním predaja dvoch pomerne podobných hier. inFamous sa na herný trh dostalo 26. mája a je superhrdina nám skáče len u majiteľov PS3, zatiaľ čo konkurent Prototype (recenziu prinesieme čoskoro) od Radical Entertainment (Activision) sa preháňa na na PC, X360 a PS3 od 6. júna.

Ako obaja superhrdinovia dopadli? Podľa mnohých herných médií ide o skvostné hry. inFamous v našej recenzii dostalo nadpriemernú, avšak len mierne nadpriemernú známku a pri všetkej úcte k Prototype, je veľmi pravdepodobné, že obdrží rovnaké hodnotenie. Vo svojej podstate sme nehrali nič, čo by sme už nevideli a neskúšali niekde inde, dokonca v zábavnejšej forme, no nadšenie z ničoho pobláznilo mnohých recenzentov, ktorí rozdávali vysoké známky akoby sa nechumelilo.

Skryť Vypnúť reklamu

Najdôležitejšie však je, ako sa hra predáva. A práve v tejto chvíli nastupuje na scénu pán Divnich, ktorý porovnal predaje oboch hier za cieľom zodpovedania otázky (života a smrti), či sa viac oplatí investovať do vývoja pre viac herných platforiem alebo je výhodnejšie sa orientovať len na jednu.

Podľa všeobecných čísel predajnosti všetkých hier prevalcovalo Prototype konkurenta inFamous a malo o viac ako 90% predaných kusov hier. Do tohto čísla však boli zarátané všetky verzie: pre PC, Xbox 360 aj Playstation 3, zatiaľ čo inFamous je exkluzívnym projektom výhradne pre Playstation 3 od Sony. Na tejto platforme zvíťazilo (pomerne logicky) inFamous, ktoré predalo o 35% viac PS3 verzií ako Prototype. Analytik odhaduje, že sa v budúcnosti tento nepomer môže pre inFamous zvýšiť až na 50%.

Skryť Vypnúť reklamu

Kto je však konečným víťazom, sa určiť nedá. Multiplatformový hier si vyžiada vyšší rozpočet, než pri sústredenej tvorbe na jednu platformu, no počet predaných kusov hier je pri viacerých herných systémoch vyšší. Takže ako? Bola skôr sliepka alebo vajce? Je podľa vás výhodnejší multiplatformový vývoj alebo exkluzívne projekty pre jednu platformu?

Poznámka: horný obrázok pochádza z hry inFamous, spodný z Prototype.

Zdroj:Shacknews

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér obhajuje testovanie aj dátami, ktoré neexistujú

Hrozbou pre testovaných môže byť britská mutácia koronavírusu.

Plošné testovanie na Covid: Premiér Matovič oznámil plán Zachráňme spolu životy.
Dobré ráno

Dobré ráno: Štát ani neverí, že otestuje každého

Slovensko si vyskúša skríningové pretestovanie krajiny.

Na Slovensku prebieha plošné skríningové testovanie.
KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Výtery bez pointy

Vláda vyhodí milióny na testy, keď svet už beží preteky v očkovaní.

Peter Schutz

Neprehliadnite tiež

Rok 2020 dosiahol remízu. Bol takmer najteplejší

Musíme sa pripraviť na ďalšie rekordy.

Rok 2020 sa začal nezvyčajne silným obdobím požiarov v Austrálii.

Raketa Virgin Orbit sa prvýkrát dostala do vesmíru

Raketa bola vypustená nad Tichým oceánom z krídla upraveného Boeingu 747-400.

Raketa pri štarte z lietadla na únik z gravitácie spotrebuje menej paliva.
Nálezy zo Sakkáry.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  3. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  6. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  7. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  8. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  10. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 22 573
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 14 190
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 525
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 449
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 723
  6. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 622
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 256
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 186
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 6 097
  10. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 084