SME

Oplatí sa viac multiplatformový alebo exkluzívny vývoj hier?

Multiplatformové a exkluzívne hry? Náročná otázka, ku ktorej odpoveď sa snaží dať analýza Jesse Divnicha zo spoločnosti EEDAR porovnaním predaja dvoch pomerne podobných hier. inFamous sa na herný trh dostalo 26. mája a je superhrdina nám skáče len u majiteľov PS3, zatiaľ čo konkurent Prototype (recenziu prinesieme čoskoro) od Radical Entertainment (Activision) sa preháňa na na PC, X360 a PS3 od 6. júna.

Ako obaja superhrdinovia dopadli? Podľa mnohých herných médií ide o skvostné hry. inFamous v našej recenzii dostalo nadpriemernú, avšak len mierne nadpriemernú známku a pri všetkej úcte k Prototype, je veľmi pravdepodobné, že obdrží rovnaké hodnotenie. Vo svojej podstate sme nehrali nič, čo by sme už nevideli a neskúšali niekde inde, dokonca v zábavnejšej forme, no nadšenie z ničoho pobláznilo mnohých recenzentov, ktorí rozdávali vysoké známky akoby sa nechumelilo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najdôležitejšie však je, ako sa hra predáva. A práve v tejto chvíli nastupuje na scénu pán Divnich, ktorý porovnal predaje oboch hier za cieľom zodpovedania otázky (života a smrti), či sa viac oplatí investovať do vývoja pre viac herných platforiem alebo je výhodnejšie sa orientovať len na jednu.

Podľa všeobecných čísel predajnosti všetkých hier prevalcovalo Prototype konkurenta inFamous a malo o viac ako 90% predaných kusov hier. Do tohto čísla však boli zarátané všetky verzie: pre PC, Xbox 360 aj Playstation 3, zatiaľ čo inFamous je exkluzívnym projektom výhradne pre Playstation 3 od Sony. Na tejto platforme zvíťazilo (pomerne logicky) inFamous, ktoré predalo o 35% viac PS3 verzií ako Prototype. Analytik odhaduje, že sa v budúcnosti tento nepomer môže pre inFamous zvýšiť až na 50%.

SkryťVypnúť reklamu

Kto je však konečným víťazom, sa určiť nedá. Multiplatformový hier si vyžiada vyšší rozpočet, než pri sústredenej tvorbe na jednu platformu, no počet predaných kusov hier je pri viacerých herných systémoch vyšší. Takže ako? Bola skôr sliepka alebo vajce? Je podľa vás výhodnejší multiplatformový vývoj alebo exkluzívne projekty pre jednu platformu?

Poznámka: horný obrázok pochádza z hry inFamous, spodný z Prototype.

Zdroj:Shacknews

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 917
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 784
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 685
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 605
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 3 001
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 619
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 231
  8. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt 1 583
SkryťZatvoriť reklamu