SME

Fumito Ueda kritizuje Grand Theft Auto 4 ako priemernú hru - chýbajú emócie

Mnoho herných vývojárov je nadaných, prinášajú zaujímavé nápady, no stále sú vo svojej podstate obmedzovaní hernými mantinelmi herných žánrov. Málokomu sa totiž podarí preraziť pevnú bariéru klasického výzoru hry, ktorá je síce vizuálne a možno aj niektorými princípmi zábavná, no nedokáže vyvolať v hráčovi to, čo by malo tvoriť základ atmosféry, hrateľnosti. Sú to emócie.

Majstrom vo vyvolávaní emócií je Fumito Ueda, tvorca skvostov ako ICO a Shadow of Colossus, momentálne pracujúci na taktiež majstrovsky vyzerajúcom (z pohľadu grafiky i hrateľnosti) The Last Guardian. Viac informácií spoločne s videoukážkou nájdete v našej novinke. Mnohých však istotne zaujíma, kde berie Ueda inšpiráciu pre svoje projekty. Odpoveďou boli samozrejme filmy, hudba, knihy a hry.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ueda patrí k náruživým hráčom, no jeho názory by zrejme nepotešili mnohých. Nebojí sa totiž povedať nahlas svoj názor na nedotknuteľné modly ako Grand Theft Auto 4 (málo invencie, slabé postavy a hrdinovia, s ktorými sa nedokáže hráč stotožniť) alebo Super Mario Galaxy (nevyužitý potenciál hry). Určite tieto myšlienky neprijme každý, no ak si porovnáte ktorúkoľvek zo spomenutých hier s Uedovým kúskom, pochopíte, o čom hovoril. A žiaľ, má pravdu. Treba sa pohrávať s hráčovými citmi, ponúkať mu slabých, ľahko zraniteľných hrdinov, s ktorými sa hráč dokáže jednoduchšie stotožniť a následne prežívať ich dobrodružstvá, zážitky.

Ueda navyše využíva hardvérové obmedzenie konzol úplne inak ako väčšina vývojárov: sústredí sa na dizajn prostredia, ktorý musí byť maximalistický (spomeňme si na gigantických kolosov a rozsiahle prostredie v Shadow of Colossus alebo monumentálne ICO, ktoré malo dokonca svoj vlastný jazyk!) a podlieha mu aj grafický štýl. Je len škoda, že tak málo herných vývojárov (i z pozície osobností) má odvahu vsadiť práve na emócie. Jediným, ktorý sa k Uedovi aspoň približuje, je David Cage z Quantic Dreams, ktorý pripravuje (taktiež výhradne pre Playstation 3) Heavy Rain. Podobne nadaných vývojárov by sme však privítali omnoho viac.

SkryťVypnúť reklamu

Zdroj:Eurogamer

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  4. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  5. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  6. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 958
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 522
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 881
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 844
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 3 160
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 496
  7. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt 1 595
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 1 537
SkryťZatvoriť reklamu