BRATISLAVA.
Ponuku internetových obchodov sleduje denne alebo takmer denne 5 % slovenskej populácie. Niekoľkokrát týždenne 20 % respondentov prieskumu a 33 % z nich sleduje ponuky e-shopov mesačne.
Podľa prieskumu agentúry je najčastejšie využívaným internetový obchod quelle.sk, a to 26 %; 23 % nakupuje cez martinus.sk a približne pätina respondentov uviedla ako tretí najčastejšie využívaný e-shop hej.sk.
Najznámejším e-shopom je podľa výsledkov hej.sk, ktorý spontánne pozná 20 % návštevníkov, druhým je quelle.sk (16 %) a na treťom mieste skončilo internetové kníhkupectvo martinus.sk.
Prieskum uskutočnila agentúra Mediaresearch Slovakia počas júna 2009 na vzorke 506 respondentov starších ako 15 rokov. Hlavným cieľom prieskumu bolo zistiť znalosť elektronických obchodov, zistiť a špecifikovať zvyklosti návštevníkov internetu, ktorí využívajú online obchody.