Interne vyvíjané projekty zostávajú u pôvodných vydavateľoch, a teda Wolfenstein (spolupráca s Raven Software) sa objaví pod značkou Activisionu a Rage vyjde pod EA. Nasledovný projekt, ktorý začali v id Softe vyvíjať interne však už bude patriť pod spoločnú strechu s Bethesde Softworks a keďže nejde o nič iné ako Doom 4, pôjde o najlepší možný začiatok spolupráca.
Zakladateľ id Softu John Carmack na margo spojenia povedal, že už dlhšie hľadali niekoho na partnerskú spoluprácu s viacerými spoločnosťami. Týmto spojením sa pre fanúšikov jednej či druhej spoločnosti nič nemení na ich fungovaní, výrazne si pomohol id Soft. Ako jedna z viacerých spoločností, ktoré tvoria akčné hry z vlastného pohľadu pre Activision, nemôžu konkurovať omnoho väčším vývojárskym tímom ako Infinity Ward alebo Treyarch. Postupne sa začali objavovať tlaky na id Soft, či by nechceli v záujme urýchlenia vývoja pribrať nových ľudí, prípadne prenechať časti vývoja na iné, interné štúdia herného kolosu Activision. A práve s tým nesúhlasí Carmack, ktorý sa stále drží myšlienky menšieho, schopnejšieho tímu, kde sa všetci dobre poznajú.
Todd Hollenshead, šéf Bethesdy tvrdí, že z tohto spojenectva môžu ťažiť obe spoločnosti a navzájom si pomáhať, učiť sa. Bethesda ako spoločnosť vytvárajúca skvelé RPG hry a id Soft stále patriaci medzi najlepšie tímy pracujúce na akčných hrách z vlastného pohľadu, môžu vytvoriť skvelý tandem. Zatiaľ síce nebol ohlásený žiadny spoločný projekt, na ktorom by pracovali oba tímy, no zrejme toto odhalenie nenechá čakať roky.
Zdroj:Kotaku