BRATISLAVA. Slovensko má cenu zo svetového festivalu reklamy v Cannes.
V súťaži mladých tvorcov do 30 rokov Cannes Young Lions dnes získali v kategórii Cyber (interaktívna reklama) bronz Michal Pastier z reklamnej agentúry Istropolitana Ogilvy a Roman Klčo zo Sme.sk.
Je to vôbec prvýkrát, čo ktokoľvek zo Slovenska získal cenu na najprestížnejšom festivale svetovej reklamy.
Pozrite si prácu oboch autorov, s ktorou zvíťazili v slovenskom kole súťaže.
Slovenský tím, ktorým predtým zvíťazil v národnom kole súťaže, uspel v konkurencii troch desiatok tímov z celého sveta. Za sebou nechal napríklad aj favorizovaných Kórejcov alebo zástupcov Japonska. V Japonsku sa pritom najlepší dizajnéri interaktívnych aplikácií vyberali v súťaži spomedzi viac takmer 500 talentov. Zlato si z Cannes odniesli Taliani, striebro tím z Portugalska.
Súťažné dvojice tvorili vždy jeden copywriter a jeden webový dizajnér, ktorí mali 12 hodín na vytvorenie reklamného banneru na nadáciu vedenú Kofim Annanom.
"Priestor bol v stráženej časti pre súťažiacich, nebolo možné k počítaču nič pripojiť a tiež bolo zakázané použiť akýkoľvek web okrem gettyimages.com, takže všetko muselo byť z hlavy," povedal po súťaži Roman Klčo.
Roman Klčo pracuje v Sme.sk ako grafik a programátor vo flashi a PHP, je napríklad autorom interaktívnych pretekov F1 alebo flashových grafov s výsledkami volieb, najnovšie dizajnu 3veci.sme.sk.
Michal Pastier je copywriterom v agentúre Istropolitana Ogilvy.
VIDEO: Reakcie Miša Pastiera (vpravo) a Romana Klča po vyhlásení výsledkov
Autor: Video - Strategie.sk