Bratislava 19. júna (TASR) - j univerzity (STU) v Bratislave, ktorá súťaž zorganizovala.
Víťazný program je simulácia robotov, ktoré hrajú futbal v 3D prostredí, v konečnej fáze by mali byť vyhotovené skutočné roboty. "Poznatky sa môžu využiť napríklad v oblasti zdravotníctva, roboty sa môžu napríklad starať o pacientov," konštatoval pre TASR Dušan Rodina z víťazného tímu. Jeho kolega Ondrej Ševce dodal, že víťazstvo je pre nich zadosťučinením, keďže na projekte robili celý rok a cítili sa ako malá firma.
"Dnešné podujatie bolo vyvrcholením dvojsemestrovej aktivity študentov prvého ročníka inžinierskeho štúdia," objasnila pre TASR Mária Bieliková, ktorá na FIIT vyučuje predmet tímové projekty. Do semifinále, ktoré sa uskutočnilo vo štvrtok 18. júna, postúpilo sedem tímov z 20 prihlásených.
Ďalšími zaujímavými softvérovými aplikáciami, ktoré sa spolu s víťaznou dostali do dnešného finále, sú Webtester umožňujúci zjednodušenie procesov na fakulte a Geopédia, ktorá sa zaoberá digitálnymi mapami. Podľa Bielikovej boli všetky tri také vyrovnané, že víťaznou sa mohla stať ktorákoľvek.
Jednou z najväčších výhod súťaže je uvedenie projektov do životopisov, čo môže študentom otvoriť dvere napríklad pre budúce podnikanie. Bieliková si myslí, že tvorcovia softvérov sú schopní mladí ľudia a už počas štúdia dokážu ponúknuť riešenia, ktoré majú potenciál pre biznis a sú konkurencieschopné.