Starý vtip, v ktorom Američan počuje výbuch vo vedľajšej ulici a namiesto pohľadu z okna zapne televíziu, bude zrejme onedlho treba upraviť: namiesto televízie, rozhlasu alebo novín Američania svoje informačné potreby riešia na internete.
Podľa štúdie Zogby Interactive, o ktorej informoval Reuters viac ako polovica ľudí v USA by si radšej než iné informačné zdroje, vybrala na získavanie informácii internet. Televíziu by si vybralo ako svoj výhradný informačný zdroj 21 percent ľudí, rádio a noviny po desať percent.
Internet bol pre respondentov aj najdôveryhodnejší - tak ho hodnotí štyridsať percent ľudí. Televízia získala sedemnásť percent. Šestnásť percent ľudí verí najviac novinám, 13 percent rádiu.
Už nie televízia, stránka televízie áno
Kam chodia ľudia na webe za informáciami? Paradoxne najviac na webové stránky tých médií, ktoré internet teraz začal vytláčať. Pre viac ako polovicu Američanov sú dôležitým webovým zdrojom stránky celoštátnych novín, 43 percent preferuje televízne stránky. Blogy sú dôležité pre 28 percent. Sociálne siete, vrátane mikroblogovacieho servera Twitter.com Američanov skoro nezaujímajú.
Prieskum bol realizovaný na vzorke 3030 ľudí. Výsledky môže skresľovať fakt, že bol realizovaný online, podobný trend však už v minulosti ukázali aj ďalšie štúdie - napríklad podľa prieskumu Pew sa od októbra 2004 do roku 2009 strojnásobil počet ľudí, ktorí internet v považujú za kľúčový zdroj informácií. Dôležitú úlohu zohral napríklad v prezidentskej kampani, podľa informácii z internetu sa rozhodlo o vhodnom kandidátovi až 33 percent ľudí.