Motorola zaznamenala v 1. kvartáli menšiu stratu, než sa očakávalo. Koncern tiež znovu získava pozície na svetovom trhu s mobilnými telefónmi.
Najväčší americký výrobca mobilov zaznamenal za prvé tri mesiace tohto roka stratu 231 miliónov USD (174,01 miliardy eur) alebo 13 centov na akciu oproti strate 194 miliónov USD alebo 9 centov na akciu v rovnakom období vlani. Strata zahŕňa jednorazové náklady vo výške 5 centov na akciu, bez nich by predstavovala iba 8 centov na akciu. Analytici na tejto báze v priemere prognózovali stratu vo výške 11 centov na akciu.
Tržby medziročne klesli o 28 % na 5,4 miliardy USD. Motorola predala od začiatku roka do konca marca 14,7 milióna mobilných telefónov. To je takmer o polovicu menej ako v rovnakom období vlani. Koncern však v komplikovanom kvartáli predbehol z hľadiska predaja Sony Ericsson a je štvrtým najväčším predajcom mobilov na svete. Prvá je Nokia, nasledovaná LG Electronics a Samsung Electronics.
Informovala o tom agentúra Reuters.
(1 EUR = 1,3275 USD)