SME

Kauza okolo konzolového Zaklínača

Po prvých ohlasoch na zrušenie konzolovej verzie Zaklínača (The Witcher: Rise of the White Wolf) sa okamžite začali medzi hráčmi a hernými médiami hľadať dôvody tohto kroku. Oficiálne vývojársky tím CD Projekt Red spočiatku odmietal komentovať tento stav.

Prvé dohady o tom, že za všetkým stojí finančná kríza a CD Projekt Red sa radšej rozhodol sústrediť na plnohodnotné pokračovanie Zaklínač 2 pre PC, by neboli ďaleko od pravdy a nikto by to nepovažoval za príliš veľké prekvapenie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Stránka GameBanshee prišla s týmito pomerne zaujímavými informáciami. Keďže bol prvý Zaklínač pre PC nielen jedným z najlepších RPG titulov poslednej doby, ale zároveň i finančne úspešným projektom, nechcelo sa nikomu veriť, že by CD Projektu Red došli tak rýchlo peniaze. Vydavateľ Atari o ničom netušil a tak sa vytvorilo vynikajúce miesto pre rôzne dohady.

SkryťVypnúť reklamu

Po prehovorení francúzskeho vývojárskeho štúdia Widescreen Games, ktoré malo na starosti podstatnú časť vývoja konzolovej verzie sa zdalo byť všetko potvrdené. Vraj nedostali už tri mesiace zaplatené za svoju prácu a projekt im bol samotným CD Projektom Red odobratý. Strach z ohrozenia nielen konzolovej, ale i PC verzie začal rásť.

Pravda sa napokon ukázala byť niekde úplne inde – teda ak sa rozhodnete uveriť poslednému vyjadreniu priamo z úst šéfa CD Projektu Michala Kiciniskeho. Ten pre stránku VG247 uviedol, že ide o jedno veľké nedorozumenie. Podľa jeho slov konal šéf Widescreen Games Olivier Masclef prekvapujúco, keďže sa problémy rozhodol riešiť cez médiá a nie priamou komunikáciou. Podľa Kicinskeho boli všetky platby riadne uskutočnené. Vzhľadom na príliš pomalý vývoj a plnenie jednotlivých bodov vo vývojárskom pláne (milestones) dostali francúzski tvorcovia zaplatené len za to, čo skutočne dokončili. Nepomohol ani prechod niekoľkých vývojárov z poľskej centrály priamo do Widescreen Games a termín vydania sa neustále presúval. Nespokojný CD Projekt Red preto konzolového Zaklínača francúzskemu štúdiu odobral.

SkryťVypnúť reklamu

Zdá sa, že verzia priamo od CD Projektu Red pôsobí najpravdepodobnejšie.

Zdroj: Kotaku, VG247, GameBanshee,Polygamia

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 588
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 254
  3. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 147
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 025
  5. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 4 264
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 867
  7. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 200
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 1 850
SkryťZatvoriť reklamu