Štyri nedostatky, ktorými bola absencia konverzného kurzu v predajných miestach, boli odstránené už počas kontroly úradu. "Ďalšie dva nedostatky, absencia duálneho zobrazenia v zmluve a nesprávny prepočet v cenovej ponuke, budú musieť byť odstránené v zákonnej lehote do jedného mesiaca," uviedol hovorca TÚ Roman Vavro. Úrad podľa neho následne preverí nápravu zistených nedostatkov. Celkovo úrad skontroloval 38 obchodných, predajných a zákazníckych miest, pričom nedostatky zistil v šiestich z nich.
Koncom októbra minulého roku skontroloval úrad v súvislosti s prechodom na spoločnú európsku menu 88 prevádzok u 36 lokálnych telekomunikačných operátorov. Ešte predtým skontroloval 15 celoslovenských najväčších telekomunikačných operátorov z pohľadu dosiahnutej výšky obratu. Po kontrole pätnástky celonárodných operátorov skonštatoval TÚ už koncom vlaňajšieho septembra, že duálne zobrazovanie cien v slovenskej a spoločnej európskej mene robí operátorom problémy.
V prvej fáze úrad kontroloval Slovak Telekom, T-Mobile, Orange, Telefónica O2, Slovanet, GTS Nextra, Swan, Vnet, Dial Telecom, Satro, WiMax Telecom, UPC Broadband, Digi Slovakia, eTel a Amtel. Títo operátori už v súčasnosti podľa Vavra doručujú úradu informácie o odstránení nedostatkov, v niektorých prípadoch tiež zároveň zdôvodňujú zistené rozdiely. "Z týchto 15 najväčších operátorov bol u každého okrem Slovanetu zistený aspoň jeden nedostatok," uviedol pre agentúru SITA hovorca TÚ.
V prvom kole kontrol TÚ zistil, že najväčším operátorom robili problémy najmä viditeľné sprístupnenie konverzného kurzu. Ďalšími nedostatkami boli napríklad nesprávne zobrazenie konverzného kurzu iba s tromi desatinnými miestami, nesprávne zaokrúhľovanie konečných cien uvedených na regálových cenovkách a v marketingových materiáloch, absencia duálneho zobrazovania alebo niektorá položka v cenníku neobsahovala duálne zobrazenie.