SME

Square Enix má pod palcom Laru Croft

Spoločnosti Square Enix sa konečne podarilo dotiahnuť do šťastného konca odkúpenie Eidosu, ktorý sa tak stal súčasťou japonského giganta. Transakcia bola oznámená už dávnejšie, ostávalo už len jediné: previesť na účet Eidosu 120 miliónov amerických dolárov. Korporátna stratégia Square Enix velí sústrediť sa na európske a americké trhy, pretože japonskí hráči už nepredstavujú dostatočne veľkú kúpnu silu. Integráciou s Eidosom sa im to zrejme podarí.

Ak si totiž vezmeme silné značky Square Enix – čiže japonské RPG, ktoré patria medzi herné klenoty – predávajúce sa po miliónoch a čisto „západné hry“, mohlo by dôjsť k zaujímavej konfrontácii. Japonské RPG sa totiž začínajú stávať štandardom, exkluzívnym projektom pre platformu Playstation začína šliapať na päty Microsoft so svojim Xboxom 360, ktorý investoval nemalé peniaze do vývojárskych tímov zameriavajúcich sa výhradne na japonské publikum.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V tabuľke nájdete niekoľko najznámejších značiek oboch spoločností a počet predaných kusov celej sérii. Pri Square Enix sa nemusíte čudovať obrovskému počtu predaných kusov FF titulov – vyšli ich desiatky. Teraz sa už len môžeme dohadovať, ktorú značku Eidosu sa pokúsi Square Enix predstaviť hráčom ako prvú. Vývojárske práce napríklad na Deus Ex 3 by táto transakcia ohroziť nemala, necháme to však na zodpovedných. Na obrázkoch vidíte postupnú stratu záujmu hráčov o sériu Tomb Raider (počet predaných kusov) a vývoj predaja ostatných sérií.

Počet predaných kusov hier najznámejších značiek oboch spoločností
Square Enix
Final Fantasy – okolo 85 miliónov
Dragon Quest – okolo 47 miliónov
Kingdom Hearts – okolo 12 miliónov

Eidos
Tomb Raider – viac ako 30 miliónov
Hitman – viac ako 8 miliónov
Deus Ex – cez 2 milióny
Kane & Lynch – okolo 1.75 milióna
Just Cause – cez 1 milión

Zdroj:Shacknews

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 351
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 468
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 214
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 159
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 753
  6. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 736
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 687
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 929
SkryťZatvoriť reklamu