SME
Piatok, 20. september, 2019 | Meniny má Ľuboslav(a)

Square Enix má pod palcom Laru Croft

Spoločnosti Square Enix sa konečne podarilo dotiahnuť do šťastného konca odkúpenie Eidosu, ktorý sa tak stal súčasťou japonského giganta. Transakcia bola oznámená už dávnejšie, ostávalo už len jediné: previesť na účet Eidosu 120 miliónov amerických dolárov. Korporátna stratégia Square Enix velí sústrediť sa na európske a americké trhy, pretože japonskí hráči už nepredstavujú dostatočne veľkú kúpnu silu. Integráciou s Eidosom sa im to zrejme podarí.

Ak si totiž vezmeme silné značky Square Enix – čiže japonské RPG, ktoré patria medzi herné klenoty – predávajúce sa po miliónoch a čisto „západné hry“, mohlo by dôjsť k zaujímavej konfrontácii. Japonské RPG sa totiž začínajú stávať štandardom, exkluzívnym projektom pre platformu Playstation začína šliapať na päty Microsoft so svojim Xboxom 360, ktorý investoval nemalé peniaze do vývojárskych tímov zameriavajúcich sa výhradne na japonské publikum.

Článok pokračuje pod video reklamou

V tabuľke nájdete niekoľko najznámejších značiek oboch spoločností a počet predaných kusov celej sérii. Pri Square Enix sa nemusíte čudovať obrovskému počtu predaných kusov FF titulov – vyšli ich desiatky. Teraz sa už len môžeme dohadovať, ktorú značku Eidosu sa pokúsi Square Enix predstaviť hráčom ako prvú. Vývojárske práce napríklad na Deus Ex 3 by táto transakcia ohroziť nemala, necháme to však na zodpovedných. Na obrázkoch vidíte postupnú stratu záujmu hráčov o sériu Tomb Raider (počet predaných kusov) a vývoj predaja ostatných sérií.

Počet predaných kusov hier najznámejších značiek oboch spoločností
Square Enix
Final Fantasy – okolo 85 miliónov
Dragon Quest – okolo 47 miliónov
Kingdom Hearts – okolo 12 miliónov

Eidos
Tomb Raider – viac ako 30 miliónov
Hitman – viac ako 8 miliónov
Deus Ex – cez 2 milióny
Kane & Lynch – okolo 1.75 milióna
Just Cause – cez 1 milión

Zdroj:Shacknews

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Aj verejnosť si vyberá svojho Učiteľ Slovenska
  2. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  3. Známe i menej známe tváre nechcú inú zdravotnú poisťovňu
  4. Bývate často chorý? Odmerajte si vlhkosť vzduchu
  5. Revolučný Volkswagen ID.3 naživo z Frankfurtu!
  6. Nepremeškajte túto šancu. Jedinečná konferencia sa blíži
  7. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  8. Afrika, Ázia a Karibik: Exotické plavby s letenkou a sprievodcom
  9. Kupujete si SUV do mesta? Oplatí sa benzín, diesel alebo hybrid?
  10. V prvom roku fixný výnos až 8,5 % ročne
  1. Aj verejnosť si vyberá svojho Učiteľ Slovenska
  2. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  3. Špičkový slovenský pretekár Maťo Homola je ambasádorom OMV
  4. Špičkový slovenský pretekár Maťo Homola je ambasádorom OMV
  5. Známe i menej známe tváre nechcú inú zdravotnú poisťovňu
  6. Bývate často chorý? Odmerajte si vlhkosť vzduchu
  7. Ochrana klímy spojí slovenské mestá a obce
  8. Revolučný Volkswagen ID.3 naživo z Frankfurtu!
  9. Na hrúbke záleží. Aj dva centimetre rozhodujú
  10. Nepremeškajte túto šancu. Jedinečná konferencia sa blíži
  1. Kupujete si SUV do mesta? Oplatí sa benzín, diesel alebo hybrid? 12 530
  2. Bývate často chorý? Odmerajte si vlhkosť vzduchu 8 488
  3. Známe i menej známe tváre nechcú inú zdravotnú poisťovňu 8 487
  4. Afrika, Ázia a Karibik: Exotické plavby s letenkou a sprievodcom 8 273
  5. SEAT vyriešil problém s bezpečnosťou bezkľúčového prístupu 6 979
  6. Na hrúbke záleží. Aj dva centimetre rozhodujú 6 917
  7. Máte bolesti hlavy či depresie? Vinníkom môže byť intolerancia 6 469
  8. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 6 347
  9. Ako si správne sporiť v čase nízkych úrokov? 5 997
  10. Vyhrajte cestu okolo sveta 5 642