Dante´s Inferno - pekelný úvod do božskej komédie

Pokým nepatríte medzi literárnych analfabetov, istotne ste už minimálne počuli o básnikovi Dante Alighierim, ktorý sa preslávil svojim eposom Božská komédia.

Pokým nepatríte medzi literárnych analfabetov, istotne ste minimálne počuli o básnikovi Dante Alighierim, ktorý sa preslávil svojim eposom Božská komédia. Viac než 14 tisíc veršov o autorovej ceste peklom, očistcom a rajom sa stalo predlohou pre mnohých, my sa však budeme venovať videohre Dante´s Inferno, ktorú pripravujú vývojári z EA Redwood Shores. Tých netreba ani príliš predstavovať, posledný vydaný projekt Dead Space patrí medzi kvalitné horory, pričom ako jeden z mála sa odohráva v sci-fi prostredí. Okrem iného stáli za mierne nadpriemerným The Godfather a zabavili sme sa i pri arkádovom The Simpsons Game.

Vráťme sa ale k Dantemu. Náš hrdina sa tentoraz nebude oháňať perom, ale zbraňami rôznych druhov i veľkosti. Príbeh je len kulisou, ktorú využijú vývojári na klasickú akčnú hru typu God of War. Dante´s Inferno sa na ňu skutočne podobá – a možno až príliš. Avšak tvorcovia (mimochodom, niektorí sa podieľali na Bohovi vojny) vyhlasujú, že do konca vývoja – predpokladaný termín vydania je naplánovaný na rok 2010 – stihnú do hry pridať množstvo zaujímavých prvkov. Nie, že by to bolo nutné, pretože Kratos z God of War doposiaľ nemá konkurenciu a v EA Redwood Shores s Dead Space ukázali, že kopírovať vedia. Na rozdiel od ostatných však kvalitne a pokým pristúpite na fakt, že toto ste už videli, baviť sa budete. Podobnú situáciu môžeme očakávať s Dante´s Inferno.


Všetky screenshoty nájdete v galérii hry

Danteho láska Beatrice je mŕtva, jej duše sa zmocnil démon, čo Dante len tak nenechá a vyberá sa do pekla zvrátiť tento stav a zachrániť svoju milú. Náš hrdina prejde len peklom a môžeme len predpokladať, či sa do budúcnosti nechystá očistec a raj. Ak vám náhodou dvojdielna séria God of War (plus špeciálny diel pre PSP) nič nehovorí, predstavte si hrdinu snímaného z externej kamery, ktorý skáče a hlavne bojuje. Poväčšinou kontaktnými zbraňami. Dôležitým atribútom príťažlivej atmosféry je jednodznačne neutíchajúca akcia, ktorá vás núti neustále reagovať. Prirodzené prepojenie bežných súbojov s bitkami bossov, dodáva hre šťavu. V týchto prípadoch musíte najprv prísť na to, ako ich zlikvidujete a následne pomocou špeciálnych minihier (stláčanie vyznačených tlačidiel) protivníka – často niekoľkonásobne väčšieho – efektne dorazíte. Nechýbajú špeciálne pohyby, kombá, všetko podriadené brutalite. God of War bol krvavý masaker, no kto ho zažil, nedá naň dopustiť. Presne o tom bude i Dante´s Inferno.

Spojenie s God of War nájdeme dokonca i v mytologických nepriateľov, no tentoraz sú v tom vývojári nevinne. Už vo svojom literárnom diele totiž Dante na svojej ceste stretával postavy z gréckej mytológie a v hre na nás čaká napríklad Cháron, Minotaurus a verte, že trojhlavý pes Kerber, strážiaci podsvetie, vám labku podávať nebude. Akčná cesta možno búra predpoklady kochania sa peklom a deviatimi prstencami hriechov, cez ktoré musí Dante prejsť. Pre niekoho pôjde o znásilnenie umeleckého diela, pretože zápletka je skutočne len nalepená na pochod peklom, akcia prebije akúkoľvek snahu o historickú či literárnu náuku. To všetko na jednej strane, druhá musí byť naklonená k hráčom. Práve pre nich je totiž hra určená a tí sa chcú predovšetkým baviť.

Spomenutých deväť prstencov symbolizuje Danteho prešľapy v minulosti, ktoré budeme sledovať vo flashbackoch. Priamo v hre by mal byť našim sprievodcom Vergílius, ktorého v knižnom epose poslala Beatrice na pomoc Dantemu. Vergílius nás prevedie postupne predpeklím a následne sa začneme ponárať do temných hriechov hlavného hrdinu. Čaká nás vášeň, obžerstvo, chamtivosť, hnev, kacírstvo, násilnosť, podvodníctvo, zrada a napokon na samotný záver si potykáme i s Luciferom. Zvedaví sme hlavne na prepojenie hriechov z minulosti so súčasnosťou a či sa dočkáme aj bizarných až šialených výjavov. O dekadentných nepriateľov strach nemáme.

Aj keď spracovanie zatiaľ nevyzerá extrémne príťažlivo – skutočne neznesie porovnanie s pripravovaným God of War 3 a ani dávnejšie vydaným Heavenly Sword – má jednu obrovskú výhodu. Dizajn prostredie je úžasný, respektíve sa ním budeme kochať po celý čas hrania. Nad výzorom samotných scén drží ochrannú ruku Wayne Barlow, ktorý má bohaté skúsenosti z filmovej branže. Postaral sa o grafický výzor viacerých filmov, spomeňme napríklad Harryho Pottera a Väzňa z Azkabanu či Hellboya. Jednotlivým scénam nebude chýbať pompéznosť a odlišnosť od iných akčných titulov. Zatiaľ vieme o trojicu platforiem. K Playstationu 3 a Xboxu 360 len nedávno pribudol handheld PSP. PC verzia zatiaľ spomenutá nebola, no dá sa očakávať, že v rámci multiplatformovej stratégie sa na osobné počítače objaví. I keď nikdy nehovor nikdy.

Nič to však nemení na jednoduchom fakte. Hoci Dante´s Inferno neprichádza s veľkými novinkami či originálnymi prvkami, má šancu ponúknuť overenú hrateľnosť. Atmosféra bude výsostne dospelého razenia, takže neprídeme o brutálne scény. Uvidíme ako sa kopírovanie konceptu God of War napokon vydarí. Času na spracovanie pekelnej témy majú vývojári ešte dosť.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  2. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  3. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  4. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  5. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  6. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  8. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  9. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  10. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  1. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  2. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  3. Equal treatment is a must for successful companies of the future
  4. Aj v Poluse chránime vaše srdcia
  5. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  6. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  7. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  8. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  9. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  10. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 860
  2. Najužitočnejšia appka 17 761
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 12 898
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 642
  5. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 8 283
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 409
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 232
  8. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 298
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 188
  10. V O2 to s dátami poriadne prehnali 3 848

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zdravotnícke šmejdy ponúkajú naďalej. Zakročiť nevie nikto

Pomôcky predáva firma zo súostrovia Komory.

Komentár Zuzany Kepplovej

Fico má pravdu. Nezápasí so Sulíkom, ale s Kiskom

Robiť dramaturgiu relácie na želanie politika, je zlým signálom.

DOMOV

Klimatológ: Orkán je najsilnejší vietor, má ničivé účinky

O víchrici, ktorá zasiahla Slovensko, sme hovorili s klimatológom Pavlom Faškom.

Neprehliadnite tiež

PODCAST ZOOM

Zoom: Znie to ako hlúposť, ale SpaceX už hlúposti zvládla

SpaceX chce poslať turistu do kozmu na cestu okolo Mesiaca.

Položil základy vývoja internetu. Zomrel fyzik Charles Kuen Kao

Charles Kuen Kao bol priekopníkom vývoja a využitia optických vlákien v telekomunikáciách.