SME

Čínski hackeri volajú po prímeri so svojími americkými kolegami

Peking 10. mája (TASR) - Počítačoví hackeri v Číne sa už dostatočne "pobavili" na amerických internetových stránkach a volajú po zastavení krátkej vojny, ...

Peking 10. mája (TASR) - Počítačoví hackeri v Číne sa už dostatočne "pobavili" na amerických internetových stránkach a volajú po zastavení krátkej vojny, ktorú rozpútali s užívateľmi internetu v Spojených štátoch.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Honker Union of China, neoficiálne združenie čínskych hackerov, si podľa ich vlastného vyjadrenia na svoj účet pripísalo viac ako tisíc vstupov na webové stránky v USA. Čínski hackeri hovoria, že dosiahli, čo chceli a teraz volajú po prímerí. Súčasne dávajú na vedomie, že akékoľvek ďalšie preniky na webové stránky v USA by už nemali "ísť na tričko" Honker Union of China.

SkryťVypnúť reklamu

Elektronická vojna sa začala po kolízii amerického výzvedného lietadla s čínskou stíhačkou, ku ktorej došlo 1. apríla nad vodami Juhočínskeho mora. Pri nešťastí zahynul čínsky pilot, ktorý sa po kolízii obidvoch strojov katapultoval. Americké lietadlo muselo núdzovo pristať na čínskom ostrove Chaj-nan, kde sa nachádza do dnešného dňa. Jeho 24-členná posádka sa dostala domov až po 11 dňoch zložitého vyjednávania medzi Pekingom a Washingtonom.

Ešte počas nedobrovoľného pobytu americkej posádky na ostrove Chaj-nan sa americkí hackeri na čínskych webových stránkach nechali počuť stovkami odkazov typu "Čínu budeme navždy nenávidieť a vaše webové stránky rozmlátime". Záchvatom zúrivosti amerických hackerov sa nevyhli ani internetové stránky čínskej vlády.

SkryťVypnúť reklamu

Rovnakým spôsobom sa začali Američanom odplácať aj čínski hackeri. Vo vojne elektronických médií bolo zničených mnoho internetových stránok na obidvoch stranách.

Čínski hackeri sa súčasne u čínskych softvérových inžinierov dožadovali zvýšenia bezpečnosti čínskych webových stránok, ktoré padali za obeť útokom ich amerických kolegov. Mnohé čínske a americké spoločnosti radšej svoje webové stránky prechodne zrušili.

Všetko zlé je však na niečo dobré a čínski hackeri si od krátkej americko-čínskej elektronickej vojny sľubujú, že pre Číňanov sa stane výzvou na serióznejšie budovanie bezpečnostných internetových systémov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 105
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 551
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 360
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 160
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 002
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 758
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 751
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 832
SkryťZatvoriť reklamu