BRATISLAVA. Spoločnosť Orange Slovensko, a.s., upraví svoju reklamu, v ktorej sa hovorí, že káblová televízia je nudná. Rozhodla sa tak po tom, ako Asociácia prevádzkovateľov káblovej televízie (APKT) upozornila, že ide o neprípustnú porovnávaciu reklamu, ktorá uvádza vlastnosť konkurenčného produktu objektívne neoveriteľnú.
"Orange Slovensko si ako člen Rady pre reklamu váži etické zásady reklamnej praxe a platné právne predpisy. Pri tvorbe reklamnej kampane na službu FiberTV preto v žiadnom prípade nebolo našim cieľom znevažovať iné produkty alebo poskytovateľov káblovej televízie," uvádza v reakcii na stanovisko APKT Peter Tóth zo spoločnosti Orange. "Naďalej sme presvedčení, že naša kampaň nie je klamlivá a používa len prijateľnú reklamnú nadsádzku, ktorá je v reklame úplne bežná. Preto nás mrzí, že sa ňou niektoré konkrétne subjekty cítia byť dotknuté. Na dôkaz toho, že sme nikoho z našich konkurentov nechceli poškodiť a nebolo to ani cieľom našej kampane, sme sa ako korektná spoločnosť rozhodli reklamu upraviť," doplnil.
Uvedená reklamná kampaň je podľa APKT v rozpore so zákonom o reklame, keďže ide o porovnávaciu reklamu. "Zároveň je pravdepodobné, že ide aj o nekalé obchodné praktiky v zmysle Obchodného zákonníka ako zľahčovanie či klamlivú reklamu, spočívajúce v šírení informácií, ktoré môžu iným súťažiteľom aj spotrebiteľom spôsobiť ujmu," konštatoval v stanovisku APKT prezident asociácie Robert Ťavoda.