Podľa analytičky Gartner-u Maurene Caplanovej-Greyovej píšu zamestnanci svojim spolupracovníkom čoraz viac e-mailov len preto, aby dokázali svoju komunikatívnosť a ochotnu pomôcť, pričom v konečnom dôsledku neustály príliv e-mailov znižuje produktivitu.
„V skutočnosti potom majú zamestnanci v poštových priehradkách zmätok, zaťažujú servery a podkopávajú produktivitu práce zbytočnými elektronickými odkazmi,“ vysvetľuje. Jednoduché zníženie objemu e-mailovej komunikácie by mohlo mať podľa nej okamžitý dopad na zníženie nákladov firiem.
Prieskum firmy Gartner zistil, že 34 percent e-mailov rozosielaných internet v rámci firiem je úplne zbytočných a len 27 percent mailov, ktoré zamestnanci dostanú, vyžaduje ich okamžitú pozornosť a reakciu.
Gartner preto doporučuje, aby zamestnanci dostali školenie, ako využívať e-mail ekonomickejšie, zostavili si prehľadné zoznamy príjemcov aj odosielateľov pošty a predovšetkým sa vyvarovali posielania zbytočných odkazov v štýle: „Jasné, držím ti palce“ či „Vďaka za pomoc“.
Autor: ceskenoviny.cz