BRATISLAVA.
"Billboardy a printy vo vizuálnom stvárnení útočia na konkurenciu pri využití firemnej identity konkurenčnej spoločnosti spôsobom, ktorý môže spoločnosť diskreditovať," uvádza sa v odôvodnení arbitrážnej komisie. Na reklamu najmladšieho mobilného operátora na našom trhu sa sťažovala spoločnosť Orange Slovensko, podľa ktorej je predmetná kampaň neférová voči ich spoločnosti použitím jednotnej kombinácie oranžovej farby s vybraným typom písma charakteristickým pre Orange. Televízny spot kampane však podľa AK RPR v rozpore s kódexom nie je.
Na svojom treťom tohtoročnom zasadnutí posudzovala AK RPR celkovo osem sťažností na reklamu, či nedošlo k porušeniu etických zásad reklamnej praxe platných na území Slovenska. Okrem reklamy tretieho mobilného operátora posudzovala komisia aj sťažnosť fyzickej osoby na letáky a informácie na internetovej stránke spoločnosti BBXNET. Podľa sťažovateľa boli informácie o rýchlostiach pripojenia na internet zavádzajúce. AK RPR rozhodla, že predmetná reklama porušila Etický kódex.
"Informácie týkajúce sa rýchlosti pripojenia na interent sú jednoznačne zavádzajúce. Uvedením súčtu rýchlostí downstreamu a upstreamu laickú verejnosť zavádza zadávateľ k domnienke, že ide o naozaj relatívne vysokú rýchlosť," uviedla arbitrážna komisia, pričom ako ďalej dodala, súčasná prax subjektov poskytujúcich podobné služby takýto postup nepoužíva a ide o súčet dvoch rozdielnych údajov, čím priemerného spotrebiteľa uvádza reklama do omylu.
Podľa AK RPR porušili Etický kódex aj billboardová kampaň "Ako sa vyhnúť realitnému podvodu" Národnej asociácie realitných kancelárií Slovenska (NARKS) a televízny spot, v ktorom Amslico AIG Life poisťovňa vystupuje ako "Líder na trhu životného poistenia". Rada sa na svojom zasadaní zaoberala aj internetovou reklamou Seat Service Mobility zadávateľa Škoda Auto Slovensko, billboardovou kampaňou Pekinská opera, ktorej zadávateľom bola agentúra 212 a dvoma reklamnými kampaňami mBank BRE Bank SE. Uvedené reklamné kampane podľa rozhodnutia AK RPR nie sú v rozpore s Etickým kódexom.