Telefónica O2 porušila svojou kampaňou Etický kódex

Printová a billboardová reklamná kampaň spoločnosti Telefónica O2 Slovakia "Vyskúšajte už niečo iné" je podľa rozhodnutia Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu (AK RPR) v rozpore s Etickým kódexom.

BRATISLAVA.

"Billboardy a printy vo vizuálnom stvárnení útočia na konkurenciu pri využití firemnej identity konkurenčnej spoločnosti spôsobom, ktorý môže spoločnosť diskreditovať," uvádza sa v odôvodnení arbitrážnej komisie. Na reklamu najmladšieho mobilného operátora na našom trhu sa sťažovala spoločnosť Orange Slovensko, podľa ktorej je predmetná kampaň neférová voči ich spoločnosti použitím jednotnej kombinácie oranžovej farby s vybraným typom písma charakteristickým pre Orange. Televízny spot kampane však podľa AK RPR v rozpore s kódexom nie je.

Na svojom treťom tohtoročnom zasadnutí posudzovala AK RPR celkovo osem sťažností na reklamu, či nedošlo k porušeniu etických zásad reklamnej praxe platných na území Slovenska. Okrem reklamy tretieho mobilného operátora posudzovala komisia aj sťažnosť fyzickej osoby na letáky a informácie na internetovej stránke spoločnosti BBXNET. Podľa sťažovateľa boli informácie o rýchlostiach pripojenia na internet zavádzajúce. AK RPR rozhodla, že predmetná reklama porušila Etický kódex.

"Informácie týkajúce sa rýchlosti pripojenia na interent sú jednoznačne zavádzajúce. Uvedením súčtu rýchlostí downstreamu a upstreamu laickú verejnosť zavádza zadávateľ k domnienke, že ide o naozaj relatívne vysokú rýchlosť," uviedla arbitrážna komisia, pričom ako ďalej dodala, súčasná prax subjektov poskytujúcich podobné služby takýto postup nepoužíva a ide o súčet dvoch rozdielnych údajov, čím priemerného spotrebiteľa uvádza reklama do omylu.

Podľa AK RPR porušili Etický kódex aj billboardová kampaň "Ako sa vyhnúť realitnému podvodu" Národnej asociácie realitných kancelárií Slovenska (NARKS) a televízny spot, v ktorom Amslico AIG Life poisťovňa vystupuje ako "Líder na trhu životného poistenia". Rada sa na svojom zasadaní zaoberala aj internetovou reklamou Seat Service Mobility zadávateľa Škoda Auto Slovensko, billboardovou kampaňou Pekinská opera, ktorej zadávateľom bola agentúra 212 a dvoma reklamnými kampaňami mBank BRE Bank SE. Uvedené reklamné kampane podľa rozhodnutia AK RPR nie sú v rozpore s Etickým kódexom.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

DOMOV

Policajný odborár: Útočiť na ženu od chrbta nie je normálny zákrok

Ak by mali policajti kvalitnú výbavu, počet incidentov by klesol, tvrdí policajný odborár MARIÁN MAGDOŠKO.

DOMOV

Kaliňák nepovažuje sotenie ženy za podstatné, nová ombudsmanka to skúma

Policajný prezident Tibor Gašpar chce zlepšiť psychickú prípravu policajtov.

KOMENTÁRE

Dni Islamského štátu sú takmer spočítané, ale teror v Európe nezmizne

Radikálni bojovníci sa vracajú do Európy.

Neprehliadnite tiež

Na čom hrať hry? Na PC či konzolách?

Porovnávať má zmysel hlavne produkty najväčších hráčov na trhu, keďže herným počítačom dokážu plnohodnotne konkurovať iba konzoly od Sony a Microsoftu.

Odstránenie pazúrov u mačiek vedie k bolestiam a agresivite

Mnoho veterinárov sa od zákroku dištancuje a považuje ho za neetický.

Rozlúštili kód, ktorým Volkswagen klamal pri emisiách

Ak by niekto analyzoval kód dostupný na webe, celá aféra mohla prasknúť už pred niekoľkými rokmi.

Kto klope pri dverách? Nový domový alarm rozpozná kamerou autá

Senzory ktoré snímajú pohyb, zvuk či rozpojenie kontaktov už nestačia. Doba pýta viac detailov.

Inzercia - Tlačové správy


  1. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  4. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  5. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  6. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  8. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  9. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  10. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 15 151
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 10 307
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 765
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 305
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 6 071
  6. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 6 030
  7. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 643
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 4 560
  9. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 4 257
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 016