Telefónica O2 porušila svojou kampaňou Etický kódex

Printová a billboardová reklamná kampaň spoločnosti Telefónica O2 Slovakia "Vyskúšajte už niečo iné" je podľa rozhodnutia Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu (AK RPR) v rozpore s Etickým kódexom.

BRATISLAVA.

"Billboardy a printy vo vizuálnom stvárnení útočia na konkurenciu pri využití firemnej identity konkurenčnej spoločnosti spôsobom, ktorý môže spoločnosť diskreditovať," uvádza sa v odôvodnení arbitrážnej komisie. Na reklamu najmladšieho mobilného operátora na našom trhu sa sťažovala spoločnosť Orange Slovensko, podľa ktorej je predmetná kampaň neférová voči ich spoločnosti použitím jednotnej kombinácie oranžovej farby s vybraným typom písma charakteristickým pre Orange. Televízny spot kampane však podľa AK RPR v rozpore s kódexom nie je.

Na svojom treťom tohtoročnom zasadnutí posudzovala AK RPR celkovo osem sťažností na reklamu, či nedošlo k porušeniu etických zásad reklamnej praxe platných na území Slovenska. Okrem reklamy tretieho mobilného operátora posudzovala komisia aj sťažnosť fyzickej osoby na letáky a informácie na internetovej stránke spoločnosti BBXNET. Podľa sťažovateľa boli informácie o rýchlostiach pripojenia na internet zavádzajúce. AK RPR rozhodla, že predmetná reklama porušila Etický kódex.

"Informácie týkajúce sa rýchlosti pripojenia na interent sú jednoznačne zavádzajúce. Uvedením súčtu rýchlostí downstreamu a upstreamu laickú verejnosť zavádza zadávateľ k domnienke, že ide o naozaj relatívne vysokú rýchlosť," uviedla arbitrážna komisia, pričom ako ďalej dodala, súčasná prax subjektov poskytujúcich podobné služby takýto postup nepoužíva a ide o súčet dvoch rozdielnych údajov, čím priemerného spotrebiteľa uvádza reklama do omylu.

Podľa AK RPR porušili Etický kódex aj billboardová kampaň "Ako sa vyhnúť realitnému podvodu" Národnej asociácie realitných kancelárií Slovenska (NARKS) a televízny spot, v ktorom Amslico AIG Life poisťovňa vystupuje ako "Líder na trhu životného poistenia". Rada sa na svojom zasadaní zaoberala aj internetovou reklamou Seat Service Mobility zadávateľa Škoda Auto Slovensko, billboardovou kampaňou Pekinská opera, ktorej zadávateľom bola agentúra 212 a dvoma reklamnými kampaňami mBank BRE Bank SE. Uvedené reklamné kampane podľa rozhodnutia AK RPR nie sú v rozpore s Etickým kódexom.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. Keď pôjdeme tvrdou silou, nemáme šancu.

KOMENTÁRE

Plot bol jeho nápad, nie Orbánov. Dnes má dom kúsok od pletiva

Ako sme sa nestretli so starostom Ásotthalomu.

PLUS

Ako prvá žena pred takmer sedemsto rokmi prežila cisársky rez

Českí vedci prišli s novým objavom.

Neprehliadnite tiež

Sniper Elite 4 nie je len o krvavom zabíjaní (recenzia)

Jedna z najlepších taktických akcií tohto roka je viac, než len krvavou školou anatómie človeka.

Za farebné videnie vďačíme predkom, ktorí jedli ovocie

Len ľudia a niektoré druhy primátov majú v oku tri druhy zmyslových buniek.

Huawei Mate 9 chce byť najlepší veľký smartfón (test)

Má obrovský displej a aj napriek nemu sa používa pohodlne. Huawei si za svoju novinku ale pýta viac, ako je zvykom.

Civilizáciu Aztékov zničila európska zbraň, nevedeli proti nej bojovať

Za kolapsom rozvinutej juhoamerickej civilizácie môže byť aj pandémia paratýfusu.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 931
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 9 809
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 9 253
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 108
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 821
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 3 785
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 517
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 254
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 470
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 2 294

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop