SME

Telefónica O2 porušila svojou kampaňou Etický kódex

Printová a billboardová reklamná kampaň spoločnosti Telefónica O2 Slovakia "Vyskúšajte už niečo iné" je podľa rozhodnutia Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu (AK RPR) v rozpore s Etickým kódexom.

BRATISLAVA.

"Billboardy a printy vo vizuálnom stvárnení útočia na konkurenciu pri využití firemnej identity konkurenčnej spoločnosti spôsobom, ktorý môže spoločnosť diskreditovať," uvádza sa v odôvodnení arbitrážnej komisie. Na reklamu najmladšieho mobilného operátora na našom trhu sa sťažovala spoločnosť Orange Slovensko, podľa ktorej je predmetná kampaň neférová voči ich spoločnosti použitím jednotnej kombinácie oranžovej farby s vybraným typom písma charakteristickým pre Orange. Televízny spot kampane však podľa AK RPR v rozpore s kódexom nie je.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Na svojom treťom tohtoročnom zasadnutí posudzovala AK RPR celkovo osem sťažností na reklamu, či nedošlo k porušeniu etických zásad reklamnej praxe platných na území Slovenska. Okrem reklamy tretieho mobilného operátora posudzovala komisia aj sťažnosť fyzickej osoby na letáky a informácie na internetovej stránke spoločnosti BBXNET. Podľa sťažovateľa boli informácie o rýchlostiach pripojenia na internet zavádzajúce. AK RPR rozhodla, že predmetná reklama porušila Etický kódex.

"Informácie týkajúce sa rýchlosti pripojenia na interent sú jednoznačne zavádzajúce. Uvedením súčtu rýchlostí downstreamu a upstreamu laickú verejnosť zavádza zadávateľ k domnienke, že ide o naozaj relatívne vysokú rýchlosť," uviedla arbitrážna komisia, pričom ako ďalej dodala, súčasná prax subjektov poskytujúcich podobné služby takýto postup nepoužíva a ide o súčet dvoch rozdielnych údajov, čím priemerného spotrebiteľa uvádza reklama do omylu.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa AK RPR porušili Etický kódex aj billboardová kampaň "Ako sa vyhnúť realitnému podvodu" Národnej asociácie realitných kancelárií Slovenska (NARKS) a televízny spot, v ktorom Amslico AIG Life poisťovňa vystupuje ako "Líder na trhu životného poistenia". Rada sa na svojom zasadaní zaoberala aj internetovou reklamou Seat Service Mobility zadávateľa Škoda Auto Slovensko, billboardovou kampaňou Pekinská opera, ktorej zadávateľom bola agentúra 212 a dvoma reklamnými kampaňami mBank BRE Bank SE. Uvedené reklamné kampane podľa rozhodnutia AK RPR nie sú v rozpore s Etickým kódexom.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Mesiac.

Japonská ispace stratila kontakt so sondou stratila necelé dve minúty pred pristátím na Mesiaci.


TASR
Ľudia so závažnými a dlhotrvajúcimi ochoreniami, by mali mať zapísané informácie o svojom zdravotnom stave. Pomôcť im môže aj predinštalovaná funkcia v smartfóne.

Záchranári si zistia zdravotné údaje.


7
Vizualizácia zrážky Mliečnej cesty s galaxiou Andromeda.

Milkomeda nie je samozrejmosť.


10
Logá spoločností Instragram, Facebook, WhatsApp a Meta.

Spoločnosť nahradí štátne dotácie, ktoré udržiavali prevádzku elektrárne Clinton Clean Energy Center.


SITA

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 128
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 622
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 557
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 581
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 963
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 775
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 697
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 547
SkryťZatvoriť reklamu