Sociálne cítiaci Warren Spector kritizuje vysokú cenu hier

Uznávaný herný vývojár Warren Spector sa už dávnejšie ostro vyhradil proti príliš vysokej cene hier, ktorú musia potenciálni zákazníci zaplatiť. Privysoká suma môže mnohých odradiť. Podľa Spectora by sa ceny jednotlivých hier mali zmeniť, respektíve znížiť, aj vplyvom ekonomickej krízy, ktorá bude tlačiť na vývojárov a vydavateľov. Aby predali dostatočné množstvo hier, budú sa musieť snažiť zaujať aj lákavou cenou.

Spector navrhuje, aby sa cena hier výrazne znížila na cenu hudobných CD alebo DVD filmov. Pri všetkej úcte Spectorovej veľkorysosti a dobrote musíme – vcelku nečakane – oponovať. Cena hudobného nosiču je podľa našich predstáv stále privysoká za jednu obyčajnú placku. DVD filmy postupne padajú vďaka vplyvu „stánkových filmov“, no stále to nie je ono.

Článok pokračuje pod video reklamou

Porovnávať však filmy a hudbu s hrami je trochu nelogické. Príjmy filmových štúdií z DVD ponuky filmov sú len časťou zisku. Navyše je výsledná hodnota hry, ktorá vás zabaví na niekoľko hodín, v prípade multiplayeru sa hrateľnosť predlžuje na dobu určenú vami, omnoho vyššia ako pri filme, ktorý si pozriete raz, maximálne dvakrát a z poličky ho vytiahnete raz za uhorský rok.

Cena krabicových verzií býva často v rôznych akciách alebo u nás v edíciách pomerne nízka, prípadne sa dá využiť služba digitálnej distribúcie. Spector zrejme nemyslel na to, že herný vydavateľ musí do vývojárskeho štúdia investovať nemalý finančný obnos a najviac na hre zarobí koncový predajca a nie tvorcovia. Ideálne riešenie je teda výhradne v digitálnej distribúcii, pri ktorej odpadá mnoho zbytočných „ukrajovačov zisku“ (výroba DVD médií, manuál, obal, distribúcia, predajcovia, distribútori).

Warrena Spectora si ako tvorcu vynikajúcich sérii Thief alebo Deus Ex nesmierne vážime, ale v tomto prípade sú alternatívne riešenia rozumnejšie ako „sociálne cítiace“ vykrikovanie po znížení cien. Slovenský problém pomeru vysokých cien k mzde rozpitvávať netreba, to je však náš, lokálny problém.

Zdroj:Joystiq

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  3. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  7. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  9. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  3. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  4. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  5. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  6. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  7. Kreditná karta – áno alebo nie
  8. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  9. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 26 835
  2. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 8 798
  3. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 8 678
  4. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 379
  5. Kreditná karta – áno alebo nie 6 984
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 6 797
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 683
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 4 960
  9. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou 4 334
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 3 968