SME
Piatok, 2. december, 2022 | Meniny má Bibiána

Internet využíva už viac ako polovica Slovákov

Internet využíva aktívne, čiže aspoň raz za mesiac, viac ako polovica (53,7 percenta) obyvateľov Slovenska. V porovnaní s minulým rokom, keď internet aktívne využívalo 46 percent, to predstavuje nárast o viac ako šesť percent.

(Zdroj: Stock.XCHNG)

Bratislava 30. marca (TASR) - Vyplýva to z výsledkov štúdie Internet a Slovensko, ktorú agentúra TNS SK realizovala vo februári tohto roku na reprezentatívnej vzorke 1066 respondentov.

Z výsledkov prieskumu tiež vyplynulo, že desatina (9,9%) populácie využíva internet menej často ako raz za mesiac a tretina (34,6%) sa vyjadrila, že zatiaľ nemá skúsenosti s internetom. Internet aktívne využívajú skôr ľudia vo veku 1539 rokov a respondenti s vyšším vzdelaním (stredoškolské s maturitou a vysokoškolské). Naopak, medzi staršími ľuďmi (50 rokov a viac) a respondentmi s nižším vzdelaním je viac takých, ktorí internet ešte nikdy nevyužili.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Z tých respondentov, ktorí internet využívajú aktívne, ho dve tretiny ľudí najčastejšie využívajú doma (64,7%). Práca je najčastejším miestom využívania internetu pre štvrtinu (24,5%) Slovákov. Na všetkých ostatných miestach, ako napríklad v škole, u priateľov a známych, v internetovej kaviarni, na internáte alebo v knižnici, ho najčastejšie využíva desatina opýtaných.

Obyvatelia Slovenska využívajú internet najčastejšie na vyhľadávanie a získavanie informácií na súkromné účely (76,4%) a na súkromnú komunikáciu prostredníctvom emailov (75,7%). Približne polovici ľudí slúži internet aj na vyhľadávanie a získavanie informácií na pracovné účely (55,8%) a na pracovnú emailovú komunikáciu (48,1%). Necelá polovica opýtaných (44,4%) využíva internet na zábavu, hobby a hranie sa online hier (44,4%).

SkryťVypnúť reklamu

Dve pätiny na internete chatujú, zapájajú sa do diskusií, blogov či komunitných portálov (41,6%), prípadne si prezerajú a čítajú online spravodajstvo (40,2%). Ako ďalšie účely využívania internetu uvádzali respondenti aj získavanie informácií z internetových stránok štátnych a verejných organizácií a inštitúcií, sťahovanie hudobných nahrávok, instant messaging, telefonovanie prostredníctvom internetu a internet banking.

TASR o tom dnes informovala Vladimíra Jakubéczyová, PR Manager TNS SK.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zimná ríša divov Maďarska
  2. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to
  3. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  4. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  5. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  6. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  7. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  8. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  1. V dôsledku nadmerného užívania alkoholu umiera čoraz viac ľudí
  2. Ikonický projekt Metropolis vyhral CIJ Awards
  3. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to
  4. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  5. dm a jej zákazníci podporili inštaláciu fotovoltických panelov
  6. Zimná ríša divov Maďarska
  7. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  8. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 11 940
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 4 661
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 3 934
  4. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 3 301
  5. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 3 145
  6. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 1 918
  7. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj 1 426
  8. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 1 177
SkryťZatvoriť reklamu