Do konca roku 2004 by mal ich počet dosiahnuť už 233 miliónov, čo predstavuje takmer 60 % obyvateľov Európy. Informuje o tom prognóza inštitútu IDC, ktorý sa zameriava na trhový výskum a je aktívny v mnohých častiach sveta. Napriek často skloňovanej kríze "dot.com" (bodka.com) a spomaľujúcemu sa hospodárskemu vývoju by mal obchod prostredníctvom internetu kontinuálne rásť a do roku 2004 prekročiť hranicu jedného bilióna USD.
Podľa IDC zažíva oblasť B2C (businees-to-client/obchod s konečným zákazníkom) v posledných rokoch mnohovravný rast. Spotrebitelia v Európe minuli v roku 2000 pri on line nákupoch 12,2 miliardy USD, čo je dvojnásobok oproti predchádzajúcemu roku. Tieto údaje o miere rastu však samozrejme nepredurčujú nasledujúcu budúcnosť.
Kríza dot.com nemá žiadny vplyv na pohľad na internet a e-business. Prispela však k tomu, že sa u spotrebiteľov i u podnikov vyvíjajú reálne očakávania možností internetu.
Business-to-business (B2B) zostáva predbežne motorom celého e-businessu. V súčasnosti tvorí elektronický obchod jednociferné percento celkových domácich výdavkov v každej európskej krajine. Práve v tejto oblasti predstavuje internet šancu zvýšiť produktivitu a znížiť náklady. Predovšetkým v čase ekonomického úpadku má tento element rozhodujúci význam.
(1 USD = 48,862 SKK)
* 5 mma zll