SME

Takmer tretina ľudí v EÚ vlani nakupovala cez internet

Takmer tretina obyvateľov Európskej únie (EÚ) vlani nakupovala prostredníctvom internetu, pričom najčastejšie sa takto nakupovali dovolenky a oblečenie. Informoval o tom v piatok štatistický úrad EÚ Eurostat.

BRATISLAVA 27. marca (SITA) -

Tovary alebo služby pre osobnú potrebu si vlani cez internet kúpilo alebo objednalo až 32 % obyvateľov únie vo veku od 16 do 74 rokov. Nakupovanie prostredníctvom internetu v únii stabilne rastie, pričom v roku 2006 túto možnosť využilo 26 % obyvateľov únie a v roku 2007 už 30 % obyvateľov. V rokoch 2004 až 2008 vo všetkých krajinách únie, z ktorých boli dostupné údaje, vzrástlo nakupovanie cez internet.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najčastejšie cez internet vlani v EÚ nakupovali ľudia vo veku 25 až 34 rokov. Túto možnosť využilo až 47 % príslušníkov tejto vekovej skupiny. Podobne je na tom aj skupina vo veku od 16 do 24 rokov (41 %) a skupina vo veku 35 až 44 rokov (40 %). U starších vekových skupín obľúbenosť nákupu cez internet klesá, pričom v skupine vo veku 65 až 74 rokov túto možnosť vlani využilo iba 9 % ľudí. V Dánsku, Británii, Holandsku, Nemecku, Švédsku a vo Fínsku nakupovalo vlani cez internet viac ako 50 % obyvateľov. Menej ako 10 % obyvateľov túto možnosť využilo v Bulharsku, Rumunsku, Litve, Grécku a na Cypre. Na Slovensku cez internet vlani nakupovalo 23 % obyvateľov. V Česku to bolo tiež 23 %, v Poľsku 18 % a v Maďarsku 14 %. Vo väčšine krajín internet na nákup využívajú najmä ľudia vo veku 25 až 34 rokov. Na Slovensku, v Slovinsku, v Bulharsku a na Malte však najčastejšie cez internet nakupovali mladší ľudia vo veku 16 až 24 rokov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 646
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 923
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 164
  4. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 3 712
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 539
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 150
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 998
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 2 613
SkryťZatvoriť reklamu