BRATISLAVA 27. marca (SITA) -
Tovary alebo služby pre osobnú potrebu si vlani cez internet kúpilo alebo objednalo až 32 % obyvateľov únie vo veku od 16 do 74 rokov. Nakupovanie prostredníctvom internetu v únii stabilne rastie, pričom v roku 2006 túto možnosť využilo 26 % obyvateľov únie a v roku 2007 už 30 % obyvateľov. V rokoch 2004 až 2008 vo všetkých krajinách únie, z ktorých boli dostupné údaje, vzrástlo nakupovanie cez internet.
Najčastejšie cez internet vlani v EÚ nakupovali ľudia vo veku 25 až 34 rokov. Túto možnosť využilo až 47 % príslušníkov tejto vekovej skupiny. Podobne je na tom aj skupina vo veku od 16 do 24 rokov (41 %) a skupina vo veku 35 až 44 rokov (40 %). U starších vekových skupín obľúbenosť nákupu cez internet klesá, pričom v skupine vo veku 65 až 74 rokov túto možnosť vlani využilo iba 9 % ľudí. V Dánsku, Británii, Holandsku, Nemecku, Švédsku a vo Fínsku nakupovalo vlani cez internet viac ako 50 % obyvateľov. Menej ako 10 % obyvateľov túto možnosť využilo v Bulharsku, Rumunsku, Litve, Grécku a na Cypre. Na Slovensku cez internet vlani nakupovalo 23 % obyvateľov. V Česku to bolo tiež 23 %, v Poľsku 18 % a v Maďarsku 14 %. Vo väčšine krajín internet na nákup využívajú najmä ľudia vo veku 25 až 34 rokov. Na Slovensku, v Slovinsku, v Bulharsku a na Malte však najčastejšie cez internet nakupovali mladší ľudia vo veku 16 až 24 rokov.